02.06.2017/13:29

G. Cempla, Ocado Technology: W e-grocery ważne jest budowanie doświadczenia użytkownika

- Bez danych nie jesteśmy w sprawie optymalizować magazynowania, konfekcjonowania produktów i ich dostarczania klientom – mówił Grzegorz Cempla, dyrektor generalny w firmie Ocado Technology Poland podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017.

– Jeśli myślimy o efektywności, w tym kosztowej, to wykorzystanie big data jest nieodzowne. Zaawansowane algorytmy do przewidywania zapotrzebowania na dane produkty i kategorie produktów czy rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji są przydatne w logistyce, ale nie da się ich wykorzystać bez analizy zbiorów danych – przekonywał Grzegorz Cempla w trakcie debaty „Big data, e-commerce, nowe technologie – fundamentalne wyzwania dla handlu i przemysłu w dobie rewolucji cyfrowej”.

Odniósł się również do zagadnienia m-commerce. – Szczególnie w przypadku e-grocery, jest on sporym wyzwaniem. Jeśli koszyk zakupowy składa się z kilku produktów, to inaczej się go używa niż w przypadku kilkudziesięciu artykułów, jak ma to przypadek w zakupach spożywczych. Prezentacja dużej oferty na urządzeniu mobilnym wymaga innowacyjnego myślenia. Budowanie doświadczenia użytkownika w e-grocery do bardzo duże pole do popisu – mówił dyrektor generalny w Ocado Technology Poland.

Pytany o wyzwania, przed jakimi stanęła firma tworząc największy obecnie na świecie supermarket spożywczy online, wskazał przede wszystkim kwestię optymalizacji kosztowej w realizowaniu modelu pure play. – Kolejnym były dostawy świeżych produktów takich jak owoce, warzywa, mięso i ryby. Postawiliśmy na odpowiednie przechowywanie z uwzględnieniem reżimów temperaturowych w naszych magazynach – wyjaśniał Grzegorz Cempla.

Jego zdaniem wyzwaniem, przed którym które wciąż stoi Ocado Technology, jest dalsza automatyzacja procesów (firma inwestuje w tworzenie rozwiązań takich jak roboty imitujące ludzkie ręce) oraz zmiana sposobu postrzegania zakupów spożywczych.

– Można je traktować jako formę szerokopasmowego dostępu do internetu, gdy użytkownik nie musi się zastanawiać, czy danego dnia potrzebuje danych produktów, bo po prostu je ma w określonym miejscu i czasie bez składania ekstra zamówienia. Mamy już obecnie mechanizmy składające zamówienia w imieniu konsumenta, który jedynie potwierdza, że zawartość koszyka jest OK. Z naszych danych wynika, że część klientów robi jakieś drobne modyfikacje, ale są i tacy, którzy bez żadnych zmian zatwierdzają sugestie i przechodzą do płatności – opowiadał Grzegorz Cempla.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.