14.11.2020/16:01

Giganci e-commerce z USA odnotowują rekordowe wzrosty sprzedaży

Zakupy online w USA wzrosły o 50 proc. kwartał do kwartału. Wartość produktów zakupionych przez amerykanów wyniosła w III kwartale 2020 r. 218 mld dolarów.

Sprzedaż detaliczna online w Stanach Zjednoczonych stopniowo powraca do poziomu sprzed pandemii. Z raportu opublikowanego przez Digital Commerce 360 wynika, ze kupujący online w USA wydali 218,1 miliardów dolarów na zakupy detaliczne w trzecim kwartale 2020 roku, a w II kw. 2020 r. było to 211,5 mld dolarów.

Według analiz Stock Apps, w III kwartale 2020 r. odnotowano wzrost o 50 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2019 r. Departamentu Handlu USA wskazuje, że łączna wartość zakupów detalicznych w III kwartale 2019 r. wyniosła 145,5 mld USD.

W drugim kwartale 2020 r. w badaniu eMarketer przewidywano, że sprzedaż detaliczna w USA spadnie w 2020 r. o 10,5 proc. Byłby to bardziej gwałtowny spadek niż spadek o 8,2% obserwowany w 2009 roku. Jednak w tym samym raporcie przewidywano wzrost o 18,0 proc. dla rynku handlu elektronicznego. To oznaczałoby wzrost do 709,78 miliardów dolarów, co stanowi 14,5 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej w USA.

Dla porównania, sprzedaż e-commerce w USA w 2019 r. wyniosła 601,65 mld USD i stanowiła 11,0 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej na całym świecie. Tempo wzrostu w tym czasie wynosiło 14,9 proc.

Wraz ze wzrostem sprzedaży w USA e-commerce nastąpił znaczny wzrost przychodów największych sprzedawców online. Amazon zanotował wzrost przychodów w USA o 39,3 proc. w trzecim kwartale 2020 roku. Jednak w wyniku gwałtownego wzrostu innych gigantów e-commerce, udział Amazon w amerykańskich przychodach detalicznych online nieznacznie spadł w tym okresie. Według Digital Commerce 360, wzrosła z 23,6 proc. w Q2 do 23,1 proc. w Q3 2020.

Niektórzy detaliści w Stanach Zjednoczonych odnotowali wyjątkowo mocne wzrosty podczas pandemii. W całym roku obrotowym 2020 Costco wykazało 49,6-proc. wzrost sprzedaży online. Dla porównania, w roku fiskalnym 2019 zanotowało wzrost o 7,9 proc., a w roku fiskalnym 2018 o 9,7 proc.

Podobnie jest w przypadku Best Buy Co., w roku fiskalnym 2020, który zakończył się 1 sierpnia 2020 r., nastąpił wzrost sprzedaży online o 242 proc. Przychody online spółki na rynku amerykańskim w tym kwartale wyniosły 4,85 miliarda dolarów, co jest nowym rekordem firmy. Ostatni rekord przebił poprzedni o prawie 40 proc.

Walmart Inc. odnotował wzrost sprzedaży online o 97,0 proc. w Q2 FY21, który zakończył się 31 lipca 2020 roku.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także