02.08.2020/15:17

Globalny gigant handlu zyskał na kryzysie. Mimo wszystko zapowiada spore zwolnienia

Sieć Walmart zaciska pasa. Bloomberg poinformował, że setki pracowników zajmujących się planowaniem zakupów, logistyką, handlem i zarządzaniem nieruchomościami oraz innymi działami korporacyjnymi zostaną zwolnieni. Detalista stara się zmniejszyć wydatki tam, gdzie uważa, że jest to możliwe bez uszczerbku dla ogólnych wyników biznesowych.

Walmart powiedział Bloombergowi: „Kontynuujemy nasze dążenia do stworzenia organizacji wielokanałowej. W tym tygodniu wprowadzamy dodatkowe zmiany”. Firma stwierdziła również, że jej celem jest zwiększenie „innowacyjności, szybkości i produktywności”. John Furner, prezes Walmart U.S., zapowiedział, że firma „usprawnia niektóre funkcje, aby mogła być bardziej efektywna i wydajna”.

Walmart od kilku lat prowadzi konsolidację sklepów i działów online. Działania pracowników tzw. zaplecza są teraz pod lupą. Zespoły zakupów i zaopatrzenia mają zostać skonsolidowane, podobnie przemodelowane zostaną inne działy Walmartu.

Co ciekawe, Walmart osiągnął doskonałe wyniki sprzedaży podczas pandemii, ponieważ klienci regularnie robili w jego sklepach podstawowe zakupy. Sprzedaż LfL wzrosła w pierwszym kwartale o 10 proc., a średnia wartość koszyka wzrosła w tym okresie o 16 proc. Sprzedaż online wzrosła w tym samym czasie aż o 74 proc r/r. Aby obsłużyć wzrost ruchu klientów w okresie pandemii, firma zatrudniła 400 000 dodatkowych osób. 
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.