23.02.2017/13:17

W 2017 r. Jeronimo Martins zainwestuje w sieć Biedronka i logistykę 50 proc. z 700 mln euro budżetu inwestycyjnego na 2017 r.

Władze portugalskiej Grupy Jeronimo Martins komentując wyniki finansowe spółki za 2016 r. zdradziły garść szczegółów na temat planów rozwojowych firmy oraz jej polityki handlowej. Jednym z tematów były inwestycje w rozwój sieci sklepów Biedronka w Polsce.

Jak informował portal wiadomoscihandlowe.pl, wydatki inwestycyjne Jeronimo Martins mają być w 2017 r. zwiększone do kwoty ok. 700 mln euro. W 2016 r. wyniosły one 482 mln euro (w 2015 r. było to 412 mln euro). 44 proc. kwoty zostało przeznaczone na rozwój sieci sklepów i budowę nowych centrów dystrybucji. Podczas konferencji zarząd zdradził więcej szczegółów na temat podziału 700 mln capexu na poszczególne cele.

- Wiemy, że aby utrzymać dobre tempo wzrostu w przyszłości, musimy inwestować w czasach, gdy firma osiąga znakomite wyniki, stąd decyzja o znacznym zwiększeniu nakładów inwestycyjnych. Zamierzamy przeznaczać te środki głównie na fizyczny rozwój sieci detalicznych oraz na modernizacje istniejących placówek, na wszystkich rynkach, ale głównie w Polsce oraz w Kolumbii. Na rynek polski przeznaczymy łącznie około 50% wszystkich nakładów inwestycyjnych w sieć detaliczną. Chcemy przyspieszyć rozwój sieci Biedronka oraz znacząco poprawić doświadczenie zakupowe. Na rynku Kolumbijskim zamierzamy zainwestować ok. 30% środków capex - wyjaśnia Ana Luísa Virgínia, szefowa biura zarządu Jerónimo Martins.

Jak wynika z wypowiedzi menedżerki, tegorocznego znacznego wzrostu nakładów inwestycyjnych nie należy traktować jako pewnej kulminacji, po której nastąpią spadki. W poprzednich latach firma inwestowała nieco poniżej oczekiwań i w tym roku to nadrabia, koncentrując się jednak bardziej na poprawianiu doświadczenia zakupowego. W latach następnych wielkość nakładów inwestycyjnych powinna mniej więcej odpowiadać określonemu procentowi przychodów firmy.

Jeśli chodzi o podział strukturalny inwestycji, to na wszystkich trzech rynkach firma zamierza przeznaczyć nieco ponad 150 mln euro na logistykę, w tym na otwarcie kilku centrów dystrybucyjnych: po jednym w Polsce i Portugalii oraz trzech w Kolumbii. Pozostałe środki będą przeznaczane na rozwój i modernizację sieci detalicznej.

Przypomnijmy, że w 2016 r. sieć otworzyła 83 sklepy, a zamknęła 28. To oznacza, że netto do sieci dołączyło jedynie 55 placówek. Zapowiadane otwarcie ponad nowych 100 sklepów (netto) oznacza istotne przyspieszenie rozwoju sieci sklepów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.