01.08.2016/21:55

Grupa Kofola: wzrost w Czechach, Słowacji i Słowenii, a w Polsce ...

Marki Radenska, Rauch, Kofola, Rajec, jak również Semtex, Vinea czy UGO odniosły sukces wśród konsumentów, dzięki czemu Grupa Kofola osiągnęła w ostatnim półroczu przychody wyższe o 3,3 proc. rok do roku. Spółka osiągnęła wynik 566 mln zł tradycyjnie odnosząc sukcesy w Republice Czeskiej, na Słowacji, jak też w Słowenii. Rynek polski w dalszym ciągu pozostaje wyzwaniem na które Kofola odpowiada przez działania zaradcze, które powinny przynieść stabilny wzrost w przyszłości.

- Rynek napojów bezalkoholowych nieco rośnie, jednakże spadek cen w segmencie napojów typu Cola nadal postępuje – komentuje sytuację rynkową Jannis Samaras, dyrektor generalny spółki Kofola.

 

I kontynuuje: - Jestem zadowolony, że ciągle rośniemy pomimo panujących na rynku warunków. Rozpoczęliśmy też realizację głównych kroków na rzecz podniesienia rentowności na polskim rynku, dlatego wierzę, że nasza praca przyniesie wymierne korzyści w przyszłości.

Republika Czeska, Słowacja oraz Słowienia nie przerwanie przynoszą radość udziałowcom. Ogólny wzrost przychodów ze sprzedaży w tych trzech krajach osiągnął wartość 16,6 % porównując z półroczem ubiegłego roku. W poszczególnych krajach – np.: w Republice Czeskiej Kofola osiągała wzrost głównie w segmencie HORECA, gdzie przychody wzrosły o 15 %, podczas gdy cały rynek urósł jednie o 3,6 %. Do sprzedażowych „Numerów Jeden” w Republice Czeskiej należą zarówno tradycyjne marki Kofoli, jak też te z portfolio firmy Rauch. Dała o sobie znać także szybko rosnąca marka Semtex, jak to zdarzało się już wiele razy przedtem.

Sytuacja na Słowacji nadal pozostaje stabilna. Najpopularniejszymi markami wśród tamtejszych konsumentów są Rauch i Vinea. W regionie Adriatyku - konkretnie w Słowenii i Chorwacji spółka koncentruje się głównie na tworzeniu infrastruktury i inwestycjach marketingowych.

Tym co martwi management Grupy Kofola jest skomplikowany rynek w Polsce. Rynek ten odpowiada za zniżkową tendencję głównych wskaźników ekonomicznych Grupy: EBITDA (-15,5 %) i EBIT

(-29,2 %). Kofola obecnie wprowadza w Polsce zmiany, które mają przynieść korzyści w formie zwiększonej rentowności oraz stabilnego wzrostu. Razem z przeprowadzonymi już modernizacjami, Zarząd podjął decyzje o koncentracji produkcji w dwóch zakładach w Kutnie i Grodzisku Wielkopolskim, co spowoduje zakończenie produkcji w zakładzie w Bielsku Podlaskim. Dla porządku należy koniecznie zaznaczyć, że spadek EBITDA jest również związany z dużymi inwestycjami Kofoli w rozwój na rynkach w regionie Adriatyku.

Grupa Kofola jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych z ośmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich. Łącznie zatrudnia Grupa Kofola 2000 osób (bez zakładu rosyjskiego).

Do asortymentu produktów spółki Kofola na rynku czechosłowackim należy tradycyjny napój typu „cola” o oryginalnej recepturze Kofola, woda źródlana Rajec, szereg syropów Jupi, napój winogronowy Vinea, napoje dla dzieci Jupik, napoje energetyczne Semtex i kolejne tradycyjne marki czechosłowackie Chito, Top Topic i Citro Cola. Do najnowszych innowacji należą soki owocowe i warzywne UGO. W licencji produkujemy i dystrybuujemy napoje RC Cola, Orangina. W lutym 2013 roku Kofola została wyłącznym dystrybutorem marek Evian i Badoit dla Czech i Słowacji i w październiku 2013 została oficjalnym dystrybutorem tradycyjnej wody mineralnej ze zdrojów leczniczych Vincentka dla czeskich sklepów detalicznych i gastronomii. Od początku 2015 roku Kofola jest wyłącznym dystrybutorem produktów spółki Rauch na terenie Republiki Czeskiej i Słowacji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.