21.05.2020/09:28

Grupa LPP notuje dwucyfrowe wzrosty przychodów i zysku operacyjnego

Grupa LPP osiągnęła w roku sprawozdawczym 2019/20 przychody w wysokości blisko 9,9 mld zł. To wzrost o 13,1 proc. rok do roku. Sprzedaż osiągnęła najwyższy poziom w historii firmy. Zysk operacyjny wzrósł o 17,1 proc. r/r, do kwoty 806 mln zł.

– W rok 2019 wkraczaliśmy mając świadomość ogromu stojących przed nami wyzwań: ograniczenie handlu w niedziele, intensywny rozwój sprzedaży wielokanałowej, rosnące oczekiwania klientów względem jakości oferty, jak i jej dostępności. W obliczu trudności z jakimi mierzyła się branża, z tym większą dumą i zadowoleniem mogę przyznać, że dla LPP rok 2019 był bardzo udany. W tym okresie nasza sprzedaż osiągnęła najwyższy w historii firmy poziom ponad 9 mld PLN, co było rezultatem aż o 13,1 proc. lepszym niż w roku 2018. To znalazło też swoje odzwierciedlenie w naszym zysku operacyjnym (EBIT), który był wyższy o 17,1 proc. r/r i wyniósł 806 mln PLN – wylicza Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.

Przez cały rok firma koncentrowała się na umacnianiu pozycji na rynkach o wysokim potencjale sprzedażowym oraz na dalszej ekspansji zagranicznej. W 2019 roku otworzono pierwsze salony wszystkich marek w Bośni i Hercegowinie oraz w Finlandii. Sukcesywnie rozwijano sieć stacjonarną, której powierzchnia handlowa wzrosła o 14,4 proc. r/r i obecnie liczy 1,23 mln mkw.

Równolegle LPP zwiększało zasięg sprzedaży internetowej, która w 2019 roku objęła 14 nowych rynków, w tym kraje UE, gdzie grupa nie prowadzi sprzedaży stacjonarnej. Dzięki tak realizowanej strategii rozwoju, na koniec roku oferta marek LPP – w sprzedaży internetowej oraz w salonach tradycyjnych – była dostępna w 39 krajach, a sprzedaż on-line stanowiła blisko 12 proc. w całości przychodów wygenerowanych przez Grupę.

Grupa w 2019/20 roku dzięki sprzedaży internetowej osiągnęła 1.174 mln zł przychodów, tj. 46,3 proc. więcej niż przed rokiem. Wysokie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży on-line to efekt rozwoju e-sklepów poza Polską, wydatków na marketing (współpraca z blogerkami i influencerkami) i zmian przyzwyczajeń klientów z Polski (sklepy zamknięte w niedziele). Przychody internetowe w 2019/20 roku stanowiły 11,9 proc. sprzedaży Grupy oraz 13,4 proc. przychodów Polski. Około 55 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w Polsce.

Na koniec 2019/20 roku Grupa LPP obecna była w 25 krajach, a sieć stacjonarna liczyła 1 746 sklepów o łącznej powierzchni 1 230,9 tys. mkw. Poza granicami Polski znajdowały się 872 sklepy (700,9 tys. mkw). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z 2018/19 wzrosła o 14,4 proc.

Największe nominalne wzrosty sprzedaży w 2019/20 roku wygenerował Sinsay. Wynik ten marka uzyskała dzięki kolekcjom, które spotkały się z uznaniem klientek oraz konsekwentnemu rozwojowi powierzchni – otwarcia nowych salonów, w tym na nowych rynkach takich jak Słowenia, Bośnia i Hercegowina, Finlandia oraz powiększenia dotychczasowych sklepów.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • globo 29.05.2020

    Bardzo dobre wyniki. Myślę, że LPP ma taką pozycję, że kryzys jakoś przetrwają i potem dalej będą odnosić sukcesy.

  • Gruca 25.05.2020

    LPP w ostatnich latach bardzo ładnie się rozwija. W tym roku pewnie trend byłby utrzymany, ale pewnie jak tylko sytuacja na świecie wróci do normy to spółka wróci na kurs wzrostowy.

  • przemyk 22.05.2020

    Wyniki spodziewane, progres firmy był widoczny już wcześniej. Szkoda z COVID19 zablokował im ten rajd.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.