14.12.2016/09:14

Właściciel sieci Makro i Media Markt zanotował wzrost przychodów

Niemiecka Grupa Metro, która zarządza w Polsce sieciami Makro, Media Markt i Saturn pokazała wyniki za rok finansowy 2015/16. Przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 0,4 proc. do 58,4 mld euro, zaś po stałym kursie wymiany walut spadły o1,4 proc. Sprzedaż Like-for-Like wzrosła o 0,2 proc.

Zysk operacyjny Grupy Metro wzrósł o 3,2 proc. do 1,56 mld euro, a zysk bazowy netto zwiększył się o 5,7 proc. do 727 mln euro.

Biznes Cash & Carry  (hurtownie Metro/Makro) zanotował spadek sprzedaży o 2,3 proc. do 29 mld euro. W wyniki biznesu hurtowego uderzyły duże wahania kursu walut oraz niektóre dezinwestycje (m.in. w Polsce operator zamknął 11 hal). Należy jednak podkreślić, że sprzedaż LFL wzrosła o 0,6 proc.

Spółka Media-Saturn zwiększyła sprzedaż o 0,6 proc. do 21,9 mld euro (o 1,6 proc. po stałym kursie wymiany walut), natomiast przychody ze sprzedaży LFL wzrosły o 0,1 proc.

Sieć hipermarketów Real zanotowała spadek sprzedaży o 3,3 proc. do 7,5 mld euro, zaś sprzedaż LFL obniżyła się o 1,1 proc. Przedstawiciele grupy zaznaczyli, że na wynik hipermarketów miały wpływ głównie zamknięcia sklepów.

Władze Grupy Metro podkreśliły, że wyniki spółki były zgodne z oczekiwaniami, gdyż firma w dalszym ciągu jest w "procesie transformacji".

- Jesteśmy na dobrej ścieżce do odciągnięcia zakładanych strategicznych celów – powiedział Olaf Koch, prezes zarządu Grupy Metro. W bieżącym roku obrotowym grupa spodziewa się, że zarówno sprzedaż i zysk operacyjny będą nadal rosły.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • tr 14.12.2016

    A widzieliście Niemców na MINUSIE heheheh normalne. Polska to bardzo dobry kraj tylko nie dla Polaków.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.