20.02.2019/12:37

Grupa Muszkieterów wypracowała w Polsce w 2018 r. 7,5 mld zł przychodów

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2018 roku obroty w wysokości 7,5 miliarda złotych. Jest to wynik wyższy o 5,5 proc., czyli o blisko 400 mln złotych, w porównaniu z rokiem poprzednim.

W omawianym okresie obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły odpowiednio powyżej 5,16 miliarda złotych i ponad 2,3 miliarda złotych. Oznacza to wzrosty kolejno o 3,4 proc. i 10,3 proc. rok do roku.

Inwestycje Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły w ubiegłym roku wyniosły ponad 100 milionów złotych. Grupa przeznaczyła tę kwotę m.in. na otwarcia nowych punktów handlowych, repozycjonowanie cen oraz promocje dla klientów obu sieci.

Intermarche

W ubiegłym roku sieć powiększyła się o cztery nowe supermarkety: w Gnieźnie i Kosakowie koło Gdyni, a także Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Te dwa ostatnie punkty powstały dzięki dołączeniu do Grupy Muszkieterów nowego przedsiębiorcy, którego supermarkety funkcjonowały dotychczas pod innym szyldem. Ponadto przeprowadzono relokację dwóch marketów Intermarché – w Ostrowie Wielkopolskim oraz Mławie. Nowe punkty są obecnie bardziej nowoczesne, mają większe sale sprzedaży i oferują szerszą gamę produktów, co skutkuje wyraźnym wzrostem obrotów w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim.

Jednocześnie w 2018 r. sieć zamknęła pięć nierentownych placówek, m.in. w Łodzi, Ustce i Koszalinie.

Grupa Muszkieterów jest liderem w segmencie przymarketowych stacji paliw. W ubiegłym roku otwarto trzy kolejne obiekty – w Rawie Mazowieckiej, Koninie i Chodzieży. Kolejnym krokiem było poszerzenie oferty o stacje do elektrycznego ładowania samochodów. W 2018 roku Grupa Muszkieterów otworzyła trzy stacje ładowania pojazdów elektrycznych Intermarché – w Ostródzie, Grajewie oraz Knurowie.

– Rok 2018 był wymagający dla sieci Intermarché, zarówno z uwagi na uwarunkowania zewnętrzne, przykładem jest wprowadzenie ograniczenia handlu w wybrane niedziele, jak i wewnętrzne. Niemniej podjęliśmy liczne działania w zakresie m.in. polityki cenowej, asortymentowej i promocyjnej, które naszym zdaniem poprawią wyniki w kolejnych kwartałach. Cieszymy się, że mimo wszystko udało się nam wypracować dalsze wzrosty obrotów sieci. Niebawem będziemy gotowi rozpocząć nowe pozycjonowanie marki Intermarché - – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce..

I dodaje: - Równolegle konsekwentnie analizujemy portfel naszych obecnych lokalizacji. Idzie to w parze z poszukiwaniem alternatywnych sposobów otwierania kolejnych supermarketów. W 2019 roku planujemy otworzyć minimum 4 nowe sklepy pod szyldem Intermarché. Co ważne, jedno z tych otwarć udało nam się z sukcesem zrealizować już w styczniu tego roku. Kolejnym naszym celem będzie wprowadzanie nowych kanałów komunikacji z klientem. Planujemy także rozwijać sieć naszych stacji paliw, a także punktów, w których dostępna jest usługa Drive

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.