26.01.2021/08:19

Grupa Muszkieterów zwiększyła przychody w pandemicznym 2020 roku. Intermarche ze wzrostem sprzedaży

Francuska Grupa Muszkieterów opublikowała wyniki za 2020 r. Pomimo zmagań z pandemią i kłopotów europejskich gospodarek, grupie udało się zwiększyć przychody (po uwzględnieniu paliw) o 2,3 proc. do 46,3 mld euro.

W obrębie samego handlu spożywczego, czyli najważniejszej nogi biznesowej grupy (Intermarche we Francji, Polsce, Belgii i Portugalii; Netto we Francji), Muszkieterowie wypracowali 37,8 mld euro przychodów. Spośród tego za aż 32,5 mld euro odpowiadało samo Intermarche we Francji. Jak zauważa serwis IGD, oznacza to wzrost na rodzimym rynku o 1,4 proc. Byłby on wyższy, gdyby nie spadki zanotowane w sprzedaży paliw.

Na koniec 2020 r. Muszkieterowie zarządzali siecią aż 3969 sklepów, spośród których niemal 2,7 tys. to placówki z ofertą spożywczą. Pod szyldem Intermarche działało 2369 sklepów, w tym 197 w Polsce, a 1840 we Francji. Do Muszkieterów należą także 302 sklepy pod logo Netto we Francji.

Pandemia przyniosła Grupie Muszkieterów wzrosty w kanale e-commerce. Po raz pierwszy wpływy z online'u przekroczyły (nieznacznie) 1 mld euro. To zasługa zarówno rozwoju sieci punktów Drive, których działa już niemal 1,5 tys., jak również decyzji o umożliwieniu dostaw zakupów bezpośrednio do domów klientów.

Dywizja Agromuszkieterów zwiększyła w całym 2020 r. swoje przychody o 2,3 proc. do 4,2 mld euro. Na koniec roku w tym obszarze biznesowym do grupy należało aż 59 zakładów produkcyjnych, zlokalizowanych we Francji.

Przypomnijmy, że w samej Polsce po trzech kwartałach 2020 r. Grupa Muszkieterów miała 5,76 mld zł przychodów (Intermarche plus Bricomarche, wraz ze stacjami paliw). Trzeci kwartał Muszkieterowie zakończyli z obrotami narastającymi wyższymi, nie licząc stacji paliw, o blisko 220 milionów złotych w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Wzrost obrotów LfL wyniósł blisko 5 proc.

Sieć supermarketów spożywczych Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, od stycznia do września 2020 roku wypracowała w Polsce obroty w wysokości ponad 3,6 miliarda złotych. Obroty like-for-like (na sklepach porównywalnych) były dodatnie pomimo bardzo trudnego drugiego kwartału z lockdownem.

– Około 85 proc. z blisko 200 sklepów sieci Intermarché to placówki, które są zlokalizowane na osiedlach mieszkalnych lub w ich bliskiej okolicy. W związku z tym od początku pandemii obserwujemy w nich wzrost zainteresowania klientów. Gorsze wyniki odnotowują natomiast sklepy mieszczące się w galeriach handlowych oraz na terenach przygranicznych – podkreślał podsumowując wyniki za trzy kwartały Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także