Grupa Otmuchów pozyskała z emisji nowych akcji 25 mln zł
Inwestorzy objęli wszystkie oferowane przez ZPC Otmuchów akcje nowej emisji z zachowaniem prawa poboru. Dzięki temu producent słodyczy i produktów śniadaniowych pozyska środki w kwocie 25 mln zł, które przeznaczy na budowę nowej fabryki słodyczy.
– Pragnę podziękować wszystkim Inwestorom, którzy zdecydowali się zainwestować w akcje Otmuchowa. Jesteśmy zadowoleni z zainteresowania, jakim cieszyły się nasze akcje oraz z przebiegu całej oferty publicznej. Dzięki pozyskanym środkom Grupa Otmuchów będzie mogła dynamiczniej się rozwijać, realizując zaprezentowaną inwestorom strategię rozwoju – powiedział Bogusław Szladewski, Prezes Zarządu ZPC Otmuchów S.A.
Oferta publiczna ZPC Otmuchów S.A. obejmowała 12.748.250 akcji serii E, po cenie 2 zł
za jedną akcję. W trakcie subskrypcji inwestorzy złożyli zapisy na wszystkie oferowane przez Spółkę akcje.
Otmuchów zamierza przeznaczyć pozyskane środki na budowę nowoczesnej fabryki słodyczy. Dzięki tej inwestycji, Grupa umocni swoją pozycję rynkową w strategicznym segmencie asortymentowym. Nowoczesna technologia produkcji pozwoli Spółce znacząco zwiększyć konkurencyjność oferty i przez to rozszerzyć współpracę handlową z dotychczasowymi kontrahentami oraz pozyskać nowych klientów.
Wprowadzenie automatyzacji i standaryzacji procesów produkcyjnych w nowym zakładzie pozwoli też zwiększyć efektywność i wydajność produkcji. Wartość planowanych w l. 2018-2020 nakładów inwestycyjnych związanych z budową zakładu wynosi 23-24,5 mln zł. Pozostała kwota pozyskana z emisji zostanie wykorzystana na wsparcie marketingowe brandów Odra oraz Freeyu.
Strategia rozwoju przyjęta w listopadzie 2016 r., którą realizuje Grupa Otmuchów, zakłada m.in. zwiększenie inwestycji w dwóch podstawowych segmentach – słodyczy oraz produktów śniadaniowych i zbożowych. W ramach realizowanej strategii Grupa stawia na rozwój własnych marek producenckich, przede wszystkim marki Odra oraz nowej marki Freeyu. Intencją Grupy jest też stały rozwój współpracy z dotychczasowymi kontrahentami oraz pozyskanie nowych klientów w obszarze sprzedaży private label oraz B2B.