10.05.2016/15:20

Grupa Rewe z najlepszymi wynikami w historii

Niemiecka Grupa Rewe, właściciel m.in. sieci Penny, Billa, Temma oraz Rewe, odnotował w ubiegłym roku obrotowym rekordowo dobre wyniki finansowe. Przychody firmy wzrosły o 3,7 proc. do kwoty 52,4 mld euro. Zysk EBITA wzrósł o 12 proc. do kwoty 587 mln euro.

Rewe Group zbiera owoce ogromnych inwestycji, jakich firma dokonywała w ostatnich latach. Firma odnotowała w ubiegłym roku obrotowym rekordy, zarówno jeśli chodzi o przychody, jak i zyski. Dzięki znakomitym wynikom sprzedażowym, osiągniętym głównie w czwartym kwartale, koncern znacznie przekroczył plany biznesowe, przyjęte na ubiegły rok. Przychody firmy wzrosły o 3,7 proc. do kwoty 52,4 mld euro. Zysk EBITA wzrósł o 12 proc. do kwoty 587 mln euro. W Niemczech przychody Rewe Group wzrosły o 2,6 proc. do kwoty 38,2 mld euro. Przychody z działalności zagranicznej, po uwzględnieniu czynnika kursowego, wzrosły o 6,8 proc., do kwoty 14,2 mld euro.

Zlokalizowany w Kolonii koncern REWE Grup zajmuje się działalnością handlową, ale także operuje w branży turystycznej. W ramach działalności handlowej, oprócz sieci dyskontów i supermarketów, REWE dysponuje także własnymi sklepami dla majsterkowiczów.

- Skorzystaliśmy na gotowości do zakupów konsumentów w Niemczech, szczególnie pod koniec roku. Ponadto, zaczęliśmy odczuwać korzystne skutki ogromnych inwestycji i ciągłych modernizacji, prowadzonych w naszych sieciach sklepów spożywczych. Przychody z naszych supermarketów po raz kolejny wzrosły powyżej rynkowej średniej. Szczególnie cieszą obroty uzyskane w niemieckim oddziale sieci Penny. W sumie nasze sieci dyskontowe, w Niemczech i zagraniczne, bardzo znacznie przyczyniły się do osiagnięcia doskonałych rezultatów całego przedsiębiorstwa – pokreśla prezes zarządu Rewe Group Alain Caparros.

Supermarkety

W segmencie supermarketów (full-range stores) na rynku niemieckim sklepy takich sieci jak Rewe, Rewe Center, Rewe City, Rewe To Go oraz Temma wygenerowały przychód 17,7 mld euro, co oznacza wzrost o 4,4 proc. Łącznie placówki tego segmentu wygenerowały ok. 40 proc. całości przychodów grupy. Tak dobre wyniki były możliwe głównie dzięki intensywnemu rozwijaniu oferty warzyw i owoców, rozszerzaniu oferty marki własnej, a także ciągłemu wzrostowi sprzedaży produktów innowacyjnych, w obszarach takich jak convenience, produkty lokalne i regionalne oraz organiczne i wegańskie.

Świetnie rozwijał się program lojalnościowy Payback, do którego przystąpiło ponad 2,5 mln nowych uczestników – ich łączna liczba to obecnie 12,5 mln.

System dostaw zakupów obejmuje obecnie 75 niemieckich miast, wraz z okolicami, w tym Berlin, Hamburg, Frankfurt, Monachium, Kolonia i  Düsseldorf - łącznie w jego zasięgu znajduje się ok. 30 mln Niemców.

Więcej na temat: