Grupa Żywiec ze spadkiem przychodów ale ze wzrostem zysku
Przychody netto Grupy Żywiec ze sprzedaży spadły z 1,48 mld zł w I połowie 2015 r. do 1,26 mld zł w I połowie br. Jednocześnie skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej producenta m.in, Żywca, Heinekena, Warki i Tatry, wyniósł 171 mln zł w porównaniu z kwotą 113 mln zł w takim samym okresie 2015 roku.
Grupa osiągnęła skonsolidowane zyski oraz inne całkowite dochody w wysokości 132 mln zł w porównaniu z kwotą 88 mln zł w pierwszym półroczu 2015.
- W pierwszych sześciu miesiącach roku Grupa Żywiec utrzymała pozytywną dynamikę kontynuując dobry trend z ubiegłego roku. Utrzymaliśmy naszą pozycję rynkową pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej konkurencji. Inwestycje w silne marki, szczególnie w segmencie premiumi piw regionalnych, a także zmiany w modelu biznesowym wprowadzone w ostatnich latach, przynoszą dalsze rezultaty. Finalizacja transakcji sprzedaży 80% udziałów w spółce dystrybucyjnej Distribev na początku roku, jednorazowo pozytywnie wpłynęła na całościowy wynik - powiedział Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A.
Udany początek sezonu
W pierwszym półroczu 2016 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła jednocyfrowo przede wszystkim dzięki korzystnym warunkom pogodowym. Jednak rynek kontynuuje spadek w ujęciu wartościowym.
Pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej ze strony konkurencji, Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa do poziomu 5,8 mln hektolitrów, w porównaniu z wynikiem 5,6 mln hektolitrów
z analogicznego okresu roku ubiegłego.
Innowacje w zgodzie z trendami
Grupa Żywiec rozpoczęła tegoroczny sezon z kilkoma nowościami, które dobrze wpisują się
w oczekiwania konsumentów. Żywiec Bezalkoholowe doskonale uzupełnia ofertę flagowej marki
i odpowiada na trend poszukiwania przez konsumentów piw bezalkoholowych (ten segment
w ubiegłym roku wzrósł o 11%). Królewskie Niefiltrowane wzmacnia pozycję lidera marki Królewskie w Warszawie i przyciąga do marki nowych konsumentów. Firma zaoferowała także dwa nowe warianty piwa Leżajsk, które wpisują się w rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi.
Wprowadzony przed sezonem nowy wariant smakowy Warki Radler jabłko z gruszką został bardzo dobrze odebrany przez konsumentów i umacnia wiodącą pozycję Warki Radler w tym segmencie (Warka utrzymuje 50% rynku mimo coraz szerszej oferty konkurencji).
Najnowszy produkt w portfolio Grupy Żywiec Dziki Sad, który ma charakter piwa oraz smak cydru, to ciekawa propozycja dla konsumentów obu kategorii. W 2015 r. pod względem wielkości sprzedaży segment miksów piwnych odnotował wzrost o 17% w porównaniu z rokiem 2014. W tym segmencie najszybciej rosnącą kategorią są miksy o zawartości alkoholu powyżej 4%. Innowacje zapewniły już Grupie Żywiec pozycję lidera w kategorii 2% alkoholu. Dziki Sad (4,5% alkoholu) jest więc naturalnym krokiem w rozwoju portfolio i odpowiedzią na potrzeby konsumentów.
1