15.02.2017/09:08

Grupa Żywiec zwiększa sprzedaż piwa, ale …

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała wyniki finansowe za 2016 rok. W  ubiegłym roku spółka zwiększyła sprzedaż piwa do 11,7 mln hektolitrów (wzrost o 0,6 proc. wobec 11,6 mln hl w 2015r.). Zysk z działalności operacyjnej grupy wyniósł 328 mln zł, gdy rok wcześniej było to 283 mln zł.

Symboliczny wzrost sprzedaży wolumenu piwa przez Grupę Żywiec nie pozwolił firmie na poprawę przychodów. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły w 2016 r. 2,39 mld zł, to wynik znacznie niższy niż w roku 2015 gdy wyniosły one 3,13 mld zł. Należy jednak podkreślić, że porównanie wyników finansowych grupy jeden do jednego (like for like) w stosunku do roku 2015 jest niezwykle trudne i wymaga analizy kilku istotnych czynników takich jak: zmiana modelu biznesowego Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. oraz sprzedaży 1 lutego ub. r. spółki dystrybucyjnej Distribev.

Władze spółki są zadowolone z osiągniętych wyników. -W 2016 roku kontynuowaliśmy dobre wyniki uzyskane w szczególnie korzystnym dla grupy 2015 roku, umacniając pozycję konkurencyjną. Mimo trudnego otoczenia rynkowego, zwiększyliśmy sprzedaż dzięki silniejszym markom oraz innowacjom. W wyniku wydzielenia, a następnie sprzedaży spółki dystrybucyjnej Distribev 1 lutego 2016 roku, przychody grupy kapitałowej spadły, ale także znacząco zmniejszyły się koszty działalności. Organicznie (wyłączając Distribev z omawianego okresu w roku 2015) przychody Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. zmniejszyły się o około 1,9 proc., głównie w wyniku dalszego spadku cen na rynku. – powiedział Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec.

– Przeprowadzona w poprzednich latach restrukturyzacja przyniosła dalsze korzyści, co obok wzrostu sprzedaży w segmencie marek premium i transakcji sprzedaży spółki Distribev, wpłynęło pozytywnie na wysokość naszego zysku – dodał Guillaume Duverdier.

Według danych firmy Nielsen w 2016 r. w porównaniu do 2015 r. sprzedaż piwa w Polsce wzrosła w ujęciu ilościowym 2,1 proc. głównie dzięki korzystnej pogodzie na początku sezonu, efektowi Euro 2016 i większym dochodom rozporządzalnym konsumentów (niższe bezrobocie i wzrost przeciętnego wynagrodzenia). W tym samym czasie w ujęciu wartościowym sprzedaż wzrosła tylko 1,4 proc., co oznacza dalszy spadek średniej ceny piwa o około 3 gr. Było to spowodowane m.in. dalszą konsolidacją kanałów sprzedaży. Na rynku widać kontynuację głównych trendów. Chociaż tradycyjne jasne pełne nadal dominuje w wyborach konsumenckich, to najbardziej dynamicznie rozwijają się takie kategorie jak specjalności, piwa smakowe, nisko i bezalkoholowe.

W 2016 roku Grupa Żywiec skutecznie wdrażała strategię ukierunkowaną na wzmacnianie marek
i innowacje, zwiększając sprzedaż piwa w kraju o 0,6%. Eksport piw Grupy wzrósł o 14%.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.