30.03.2017/16:43

Grycan umacnia się na rynku. Rozwój lodziarni zależy od decyzji ws. handlu w niedziele

O 3 pp. – do ponad 19 proc. – wzrosły udziały wartościowe marki Grycan na rynku lodów familijnych. Producent otworzy w tym roku osiem lodziarni, ale dalszy rozwój sieci zależy od decyzji w sprawie handlu w niedziele.

- W zeszłym roku otworzyliśmy osiem lodziarni firmowych i zakończyliśmy rok 2016 liczbą 150 placówek. Rozwój w tym roku uzależniam od decyzji rządzących odnośnie handlu w niedziele. Mamy podpisanych osiem umów i tyle punktów uruchomimy na pewno. Mamy nadzieję, że kwestia handlu w niedziele rozstrzygnie się niebawem i że Polacy będą mogli dalej chodzić w niedziele na zakupy – powiedział Zbigniew Grycan, założyciel i współtwórca przedsiębiorstwa Grycan Lodziarnie Firmowe podczas corocznej konferencji inaugurującej start sezonu lodowego. Podkreślił, że w ciągu ostatniego roku sprzedaż rosła dwucyfrowo, firma poniosła szereg inwestycji na terenie zakładu w Majdanie pod Warszawą, zwiększyła zatrudnienie (pracuje w niej dziś około 1800 osób) oraz uruchomiła cztery nowe kierunki eksportowe (do trzech krajów bałtyckich oraz do Finlandii, gdzie podpisano umowę ze znaczącym klientem).

Wejście na rynek lodów impulsowych

W ub.r. firma na starcie sezonu deklarowała, że zamierza powalczyć o udziały na rynku lodow impulsowych, wprowadzając Kubeczki 125 ml z łyżeczką. Dziś dyrektor Marcin Snopkowski w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl nie chce ujawnić udziałów firmy w tym segmencie argumentując, że Kubeczki 125 ml trafiły do sprzedaży niecały rok temu. – Zapewniam natomiast, że zrealizowaliśmy cele wolumenowe i sprzedażowe, jeśli chodzi o tę nowość – mówi Snopkowski. – Udało nam się w kilka pierwszych miesięcy zbudować zadawalającą dystrybucję numeryczną zarówno w sklepach sieciowych, jak i niezrzeszonych. Oceniam, że na rynku tradycyjnym dystrybucja ważona Kubeczków 125 ml sięga na starcie tegorocznego sezonu kilkunastu procent. Próbą dla tej nowości był sezon jesienno-zimowy, kiedy sklepy rezygnują lub mocno okrajają asortyment lodów impulsowych. Nam udało się pozostać przez cały ten okres w ofercie wielu sklepów, np. Tesco, PiP jak i wielu dystrybutorów. Zimą udziały wartościowe Kubeczków 125 ml sięgały nawet 10 proc. – mówi Marcin Snopkowski.

Lider rynku lodów familijnych

Przypomnijmy, że Grycan, który jeszcze kilka lat temu uchodził za markę lokalną, znaną przede wszystkim na Mazowszu, w ciągu ostatnich dwóch lat wyrósł na nowego lidera rynku lodów familijnych. Firma podaje, że obecnie należy do niej ponad 19 proc. udziałów wartościowych. W ub.r. Grycan przygotował dla detalistów listę 12 bestsellerów, która miała uporządkować asortyment i usprawnić rotację. W tym roku lista jest nieco zmodyfikowana, znalazło się na niej 10 topowych pozycji w pudełkach i kubkach (osiem rodzajów lodów klasycznych i dwa sorbety).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.