16.03.2016/14:53

Grycan wchodzi w segment lodów impulsowych

Po umocnieniu się na pozycji lidera rynku lodów familijnych firma Zbigniewa Grycana wchodzi w segment lodów impulsowych, które odpowiadają za 61 proc. całej kategorii.

Lody w kubeczku 125 ml z dołączoną łyżeczką trafią do sprzedaży od kwietnia. Będą dostępne w trzech najpopularniejszych smakach: truskawkowym, waniliowym i czekoladowym. – Z każdym rokiem konsumenci coraz lepiej oceniają nasze lody i markę Grycan, co potwierdzają nasze bardzo dobre wyniki z zeszłego roku oraz uzyskanie pozycji lidera rynku lodów familijnych. To zachęciło nas do zrobienia kolejnego kroku w rozwoju marki – uzasadnia Zbigniew Grycan. Ubiegły rok był doskonały dla wszystkich producentów lodów, bo lato było wyjątkowo gorące, a dla Grycanów dodatkowo szczególny, bo ich firma Grycan Lody od Pokoleń została liderem całego rynku lodów familijnych z wartościowymi udziałami na poziomie 15,4 proc. Producent poprawił też dystrybucję - lody Grycan można teraz kupić w sklepach wszystkich formatów.  – Mamy silną, dwukrotnie wyższą od wicelidera pozycję w hipermarketach, w supermarketach doganiamy lidera, przy czym wyłączając dyskonty jesteśmy w tym kanale dwukrotnie silniejsi niż gracz numer dwa. Na rynku sklepów tradycyjnych od lidera dzieli nas tak niewiele, że mamy szansę w tym roku go prześcignąć – ocenia Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Grycan Lody od Pokoleń.

Snopkowski przekonuje, że firma ma już na tyle dobrze zorganizowaną dystrybucję, że łatwo będzie jej wprowadzić do sprzedaży nowe lody impulsowe. – Według danych CMR w sklepach małoformatowych, które odpowiadają za 70 proc. sprzedaży impulsów, jesteśmy czołową marką pod względem udziałów wartościowych, nasze lody odpowiadają w tym kanale za 28,4 proc. sprzedaży i są dużo wyższe niż konkurencji. Mamy duże szanse szybko zaistnieć na rynku lodów impulsowych – mówi Snopkowski.

To kolejna próba firmy Grycan Lody od Pokoleń zaistnienia na rynku lodów impulsowych - w 2011 roku producent wprowadził na rynek lody Porcyjka z łyżeczką w kubeczkach o poj. 150 ml. Firma wyjaśnia, że nie są one traktowane jako produkt impulsowy; nie zamierza też wygaszać tej linii.

Firma Zbigniewa Grycana jest też aktywna na rynku HoReCa. Firma prowadzi sieć lodziarnio-kawiarni firmowych, których działa już ponad 140.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.