15.06.2023 / 10:06
StoryEditor

GUS podał finalne dane o inflacji za maj. Czy szybki szacunek i przewidywania ekspertów się potwierdziły?

GUS podał finalne dane o inflacji za maj. Zgodnie ze wstępnym szacunkiem wyniosła ona 13 proc. (fot. Shutterstock)
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w maju 2023 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem rok wcześniej wzrosły o 13 proc. W stosunku do poprzedniego miesiąca utrzymały się one na tym samym poziomie – podał GUS, potwierdzając tym wstępne szacunki. 

Zgodnie z zapowiedziami, GUS opublikował w czwartek 15 czerwca ostateczne dane o inflacji w maju. Według szybkiego szacunku, podanego 31 maja, miała ona wynieść 13 proc....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.05.2024 / 12:33
StoryEditor
Matecznik zadebiutuje w nowych kategoriach. Firma wprowadzi na rynek miody pitne i praliny
Bogumił Klimiuk, CEO marki Matecznik-Tradycja z natury (fot. mat. pras.)
Matecznik wprowadza do oferty miody pitne według receptur z XVII wieku. – Długo testowaliśmy proces produkcji. W tej chwili jesteśmy zadowoleni z efektu końcowego. Nowa linia zadebiutuje na rynku tuż po wakacjach. W tym roku wprowadzimy też ręcznie robione praliny o smakach wprost z Puszczy Białowieskiej – zapowiada w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Bogumił Klimiuk, CEO marki Matecznik-Tradycja z natury.

Jaka jest obecna sytuacja na rynku konfitur, miodu i syropów?

Nie jest łatwo. Z jednej strony na nasz biznes wpływają ciągle rosnące ceny, zarówno owoców, jak i robocizny, z d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.05.2024 / 09:07
StoryEditor
Janusz Palikot twierdzi, że znalazł nowego inwestora do swojego alkoholowego biznesu
Janusz Palikot (materiały prasowe Tenczyńskiej Okovity)
Browar Tenczynek miał zostać wydzierżawiony, a akcje spółki Tenczynek Bezalkoholowe sprzedane firmie Kraft Alkohole – donosi „Rzeczpospolita”. Spółka o której mowa od dawna współpracuje z grupą Manufakturą Piwa Wódki i Wina.

Na początku maja do sądu w Krakowie prowadzącego postępowanie układowe dotarło pismo, z którego wynika, że Grupa Manufaktura ma inwestora i jest to spółka Kraft Alkohole. Poza i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. maj 2024 21:16