21.05.2021 / 13:58
StoryEditor

Handel pozytywnie patrzy w przyszłość. Ogólny wskaźnik koniunktury wyższy od dziesięcioletniej średniej

Sklep sieci Pepco (Pepco)
Koniunktura w handlu w II kwartale 2021 r. poprawiła się. Wartość wskaźnika koniunktury IRG SGH zwiększyła się w ciągu kwartału o 1,4 pkt i wynosi 6,0 pkt. Jest wyższa od średniej dla drugiego kwartału z ostatnich dziesięciu lat (wynosi ona -0,8 pkt) oraz od poziomu odnotowanego przed rokiem (-28,8 pkt w II kwartale 2020 r.).

Przedsiębiorcy ocenili swoją ogólną kondycję jako dobrą – saldo odpowiedzi na to pytanie wyniosło 21,2 pkt. Na aktualne saldo złożył się następujący rozkład odpowiedzi: 34,8 pro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.07.2025 / 18:46
StoryEditor
Wojna cenowa wykrwawia sieci. Lidl i inni gracze próbują wyrwać się ze spirali promocji
Sieci handlowe działające w Polsce próbują małymi krokami wycofywać się z wojny cenowej - uważa Robert Pernak, dyrektor w firmie Simon-Kucher (grafika: Patryk Makowski, Gemini)

Do wojny cenowej bardzo łatwo przystąpić, ale bardzo trudno się z niej wycofać. Robert Pernak, ekspert ds. zarządzania cenami i dyrektor w firmie Simon-Kucher zauważa sygnały zwiastujące, że sieci handlowe, małymi krokami próbują uwolnić się ze spirali promocji, którą same nakręciły. Pytanie tylko, czy klienci są gotowi na zmianę reguł gry.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego wojna cenowa, choć łatwa do rozpoczęcia, jest tak trudna do zakończenia?
  • Jakie są konsekwencje długotrwałej i agresywnej wojny n...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.06.2025 / 12:48
StoryEditor
Śmierć w magazynie Amazona w Polsce. Przerażające odkrycie
Pracownik Amazona zmarł w magazynie z przyczyn naturalnych (fot. Marzena Szulc/WK)

W magazynie firmy Amazon w Sosnowcu odnaleziony został w środę pracownik z głową w kałuży krwi. Ratownicy wysłani na miejsce makabrycznego odkrycia stwierdzili zgon.

O sprawie donosi "Gazeta Wyborcza", która wskazuje, że 48-letniego pracownika odnaleziono 25 czerwca około godz. 4 rano. Na miejscu stwierdzono, że mężczyzna umarł z przyczyn na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. lipiec 2025 01:35