09.05.2022 / 17:06
StoryEditor

Handel wśród branż, które po zmianach przepisów mogą najbardziej skorzystać na fotowoltaice

Wprowadzenie systemu net-billingowego to istotny moment dla krajowego rynku energetyki prosumenckiej (shutterstock.com)
Fotowoltaika może zapewnić niezależność i realne oszczędności właścicielom sklepom i hurtowniom, które zużywają energię praktycznie przez cały czas – również w nocy. Po kwietniowych zmianach przepisów wzrastać może udział większych instalacji dla tego segmentu gospodarki, gdyż – zdaniem uczestników rynku – właśnie ta grupa najwięcej zyskuje na inwestycji w panele słoneczne.

Do końca 2022 r. Dino zainstaluje panele fotowoltaiczne na kolejnych kilkuset sklepach. Firma Esoleo, wykona dla sieci 300 instalacji fotowoltaicznych, których łączna moc wyn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.10.2025 / 11:16
StoryEditor
Leroy Merlin Polska inwestuje dziesiątki milionów złotych w fotowoltaikę. Sieć dąży do niezależności energetycznej
Sklep sieci Leroy Merlin Kraków Modlniczka (Shutterstock)

Firma Leroy Merlin Polska zawarła strategiczną umowę z EDP, europejskim liderem w dziedzinie projektów solarnych dla przedsiębiorstw na realizację inwestycji w odnawialne źródła energii, która obejmie powstanie 26 instalacji fotowoltaicznych na terenie całego kraju.

Kilka pierwszych, najprostszych w wykonaniu konstrukcji, zostanie zbudowanych jeszcze w tym roku przez EDP Energia Polska, a całość projektu inwestycyjnego wartego blisko 30 mi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2025 / 18:34
StoryEditor
Ceny kawy w kawiarniach ostro w górę. Wiemy, w jakich miastach ten napój jest najdroższy, a w jakich najtańszy
W ciągu trzech lat koszt espresso pitego w kawiarni wzrósł o 18,5 proc., cappuccino – o 20,5 proc., a latte – o 22 proc. (fot. Shutterstock)

Kawosze nie mają lekko. Ceny kawy w polskich kawiarniach rosną jak na drożdżach. Najszybciej drożeją kawy mleczne, najwolniej espresso. W jakich polskich miastach za kawę płaci się najwięcej, a w jakich najmniej?

W ciągu trzech lat koszt espresso pitego w kawiarni wzrósł o 18,5 proc., cappuccino – o 20,5 proc., a latte – o 22 proc. Średni koszt cappuccino jest o 47 proc. wyższy niż espre...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07. listopad 2025 12:41