09.12.2021 / 16:13
StoryEditor

HELIO to marka intratna dla detalistów, ale też magia społecznej odpowiedzialności biznesu

Przed nami magiczny, a zarazem lukratywny dla detalistów czas przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia. Nawiązując do „Opowieści Wigilijnej” autorstwa Charlesa Dickensa, marka HELIO postanowiła odczarować wizerunek kupców jako skąpców, dbających jedynie o pomnażanie swojego majątku niczym Ebenezer Scrooge.

Zajrzyjmy w serce bestsellerowej w okresie przedświątecznym marki HELIO, dla której zrównoważony rozwój nie jest pustym sloganem, lecz faktem popartym licznymi działaniami na co dzień, a nie tylko od święta.

Jak powszechnie wiadomo HELIO to rynkowy ekspert w dziedzinie bakalii i mas do ciast, dysponujący jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w branży w Europie, certyfikowanym najwyższym międzynarodowym standardem BRC (Global Standard for Food Safety), który uważany jest za wzorzec dla najlepszych praktyk w przemyśle spożywczym. 30 lat uczciwej aktywności na rynku zapewniły HELIO wzorową renomę i reputację.

W 2021 roku marka HELIO została przy tym wyceniona najwyżej w branży bakaliowej w prestiżowym rankingu najcenniejszych polskich marek opracowanym przez redakcje Gazety Finansowej oraz Rzeczpospolitej. Są to bez wątpienia istotne przewagi konkurencyjne HELIO.

W kontekście magii zbliżających się Świąt spójrzmy jednak na HELIO nie tylko z chłodnej perspektywy „szkiełka i oka”, lecz także z charakterystycznej dla tego producenta troski o zrównoważony rozwój.

Mimo technologicznego postępu HELIO zachowuje godną pochwały harmonię ze środowiskiem i otoczeniem społecznym. Od 30 lat, czyli od początku działalności HELIO strategia zrównoważonego rozwoju wpisana jest w kulturę organizacyjną firmy. Mając na uwadze rodzinny rodowód firmy, przedsiębiorstwo od zawsze starało się dbać o kwestie społeczne, działać w zgodzie z naturą, a przy tym zgodnie z obowiązującym prawem i etyką biznesu.

Swoją misję i wartości HELIO definiuje hasłem „tworzymy razem zdrową i smaczną rzeczywistość dla nas i dla przyszłych pokoleń”, które podkreśla charakter przedsiębiorstwa oraz troskę, z jaką odnosi się ono zarówno do najwyższej jakości oferowanych produktów, jak i długofalowego wpływu organizacji na zdrowie konsumentów, ale też kondycję środowiska naturalnego. W przypadku HELIO misja nie pozostaje tylko pustym hasłem. Firma od lat z niezmiennym entuzjazmem angażuje się w działania prospołeczne. Pomaga nie dla poklasku, lecz dla idei.

Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, a CSR to dla nas misja, a nie promocja. Angażujemy się w wiele inicjatyw prospołecznych zarówno w skali lokalnej, jak i ogólnopolskiej. Wsparliśmy m.in. takie projekty jak Gwiazdka z Gwiazdami dla dzieci z domów dziecka, konkursy chopinowskie dla dzieci, liczne zawody, rajdy, turnieje sportowe, np. coroczne Mistrzostwa Polski/Świata w Piłce Nożnej Dzieci z Domów Dziecka, ale też konferencje naukowe, np. Warszawskie Dni Nauki o Żywieniu Człowieka, Kongres Psychologii Sportu, jak również kampanie prospołeczne, np. Piękna, bo zdrowa, czy chociażby pracowników służby zdrowia w czasie pandemii – komentuje Grzegorz Sobociński, Prokurent oraz Kierownik Biura Zarządu i Marketingu firmy HELIO.

Co więcej, firma wdraża odpowiedzialność społeczną również do realizowanych przez swoje zakłady procesów produkcyjnych i receptur wyrobów. HELIO opracowało m.in. technologię, która pozwala skutecznie eliminować olej palmowy z produktów marki. Współpracuje również z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu, w ramach akcji promocyjno-edukacyjnej „Nie jem palmowego - chronię Orangutany”.

HELIO - „Nie jem palmowego - chronię Orangutany”. (fot. materiał partnera)

HELIO stawia na wiedzę. Co to oznacza w praktyce? Firma posiada własną doświadczalną plantację orzecha włoskiego. Posadzono na niej kilkaset drzew orzecha włoskiego w różnych odmianach. Dzięki temu przedsiębiorstwo chce nie tylko przyczynić się do zwiększenia wydajności upraw orzecha włoskiego w Polsce, lecz także, a może przede wszystkim, zostawić ślad w międzypokoleniowej historii Brochowa, Mazowsza, Polski.

Spółka inwestuje w środowisko, co oznacza, że szanuje zasoby Matki Ziemi – dlatego wdrożyła szeroko zakrojoną politykę środowiskową. Zaangażowanie widoczne jest na każdym poziomie funkcjonowania organizacji, począwszy od pojemników dla pracowników na nakrętki i zużyte baterie, po inwestycje w specjalistyczne odnawialne źródła energii, takie jak obieg zamknięty wód technologicznych, czy farma fotowoltaiczna.

Ta ostatnia przyczyniła się do ograniczenia aż o 39 proc. zużycia paliw płynnych w okresie od 2018 do 2020 roku. HELIO osiągnęło w tym czasie również spadek o 26 proc. wskaźnika zużycia wody do wartości sprzedaży oraz – co niemniej ważne - spadek o 21 proc. wskaźnika zużycia energii wobec wartości sprzedaży. Za sukces należy też uznać spadek o 7% zużycia gazu ziemnego w okresie 2018–2020.

HELIO także segreguje śmieci (fot. materiał partnera)

Niemniej istotna wydaje się kwestia zapewnienia drugiego życia opakowaniom po produktach. HELIO stawia na recycling inwestując w odpowiednie i nowoczesne maszyny. Podobnie jak my w naszych domach, HELIO także segreguje śmieci – kompresuje je i recycling'uje używając profesjonalnych narzędzi. Pamiętajmy, że każdy z nas ma realny wpływ na środowisko!

Kolejnym obszarem, na który spółka kładzie szczególny nacisk, jest promocja zdrowych nawyków konsumenckich. Nietrudno zauważyć, że kampanie mediowe HELIO wyróżniają się na tle branży rekordowymi zasięgami, wycenami budżetowymi, ale również kreatywnością i skutecznością.

Wyjątkowość produktów HELIO przypieczętowana jest certyfikatami i oznaczeniami gwarantującymi, że przy produkcji zachowane zostały najwyższe standardy lub – w niektórych przypadkach – szczególne rygory związane z potrzebami określonych grup konsumenckich. Na opakowaniach wyrobów znajdziemy zatem m.in. znak przekreślonego kłosa - wspólny symbol dla produktów bezglutenowych w całej Europie. Powstał on z inicjatywy Europejskiego Zrzeszenia Stowarzyszeń Osób z Celiakią (AOECS), by ułatwiać zakupy osobom nietolerującym glutenu, które w sklepie nie muszą czytać dokładnie etykiet i sprawdzać z osobna każdego produktu.

Na etykietach produktów HELIO dostrzec można też znak Produkt Polski (fot. materiał partnera)

Na etykietach produktów HELIO dostrzec można też znak Produkt Polski. Dzięki prostej grafice nawiązującej do polskiej flagi jest on łatwo zauważalny przez konsumentów, którzy kraj pochodzenia traktują jako jedno z kryteriów wyboru produktów rolno-spożywczych. Warto zauważyć, że w ciągu ostatnich dwóch lat – w okresie pandemii – patriotyzm konsumencki jeszcze się w naszym kraju umocnił. Obecnie Polska zajmuje drugie miejsce na liście krajów Unii Europejskiej o najsilniej widocznym patriotyzmie konsumenckim. Wśród 10 największych gospodarek Unii Europejskiej jedynie w Hiszpanii widoczny jest większy patriotyzm konsumencki niż w Polsce.

Kolejnym oznaczeniem zachęcającym do zakupu produktów HELIO jest logo z przekreśloną palmą i napisem „bez tłuszczu palmowego”. Konsumenci zdają już sobie sprawę z tego, że ten typ oleju bądź tłuszczu nie jest polecany w żywieniu człowieka, m.in. z uwagi na wysoką – zbliżoną do tłuszczów zwierzęcych – zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych. Te ostatnie zwiększają stężenie cholesterolu we krwi, dlatego należy ich unikać zarówno w prewencji, jak w leczeniu chorób takich jak otyłość i cukrzyca.

Wysoką jakość wyrobów HELIO potwierdza również znak Czytaj Skład Poleca promujący najlepsze produkty na rynku, wyróżniające się w swoich kategoriach pod względem czystej etykiety.

Produkty HELIO zdobi też Euroliść. Logo przedstawiające gwiazdki Unii Europejskiej na zielonym tle, to znak przyznawany przez Komisję Europejską dla produktów ekologicznych w Unii Europejskiej. Umieszczany jest obowiązkowo na wszystkich paczkowanych produktach ekologicznych wyprodukowanych w państwach członkowskich i spełniających obowiązujące rygorystyczne normy wspólnotowe.

Mimo blisko 30 lat na rynku HELIO nie straciło zapału do dalszego rozwoju. (fot. materiał partnera)

Mimo blisko 30 lat na rynku HELIO nie straciło zapału do dalszego rozwoju. Wręcz przeciwnie – pozostając organizacją z tradycjami, firma z zapałem angażuje się w szerokie spektrum nowych aktywności na rzecz konsumentów i lokalnych społeczności, jak również prowadzi realne działania prowadzące do zminimalizowania skutków oddziaływania procesu produkcyjnego na środowisko. Nadrzędną wartością firmy pozostaje jakość na najwyższym poziomie.

18. kwiecień 2024 15:45