10.03.2017/10:21

Henkel przejmuje meksykańskiego producenta kosmetyków

Henkel podpisał umowę nabycia firmy Nattura Laboratorios z siedzibą w Guadalajara w Meksyku, oraz firm powiązanych w Stanach Zjednoczonych, Kolumbii i Hiszpanii. Dla niemieckiego koncernu transakcja oznacza wzmocnienie pozycji biznesowej na rynku meksykańskim i amerykańskim.

Dzięki temu przejęciu Henkel wzmocni swój biznes produktów profesjonalnych do salonów fryzjerskich, zarówno na rynkach dojrzałych jak i wschodzących. Transakcja dotyczy szeregu wiodących marek w ważnej dla Henkla kategorii rynku, a wśród nich marek Pravana oraz Tec Italy. W roku obrotowym 2016 sprzedaż meksykańskiej firmy osiągnęła wartość 100 milionów euro.  

- To przejęcie jest przykładem realizacji naszej strategii, zakładającej wzmacnianie pozycji Henkla na atrakcyjnych rynkach i w atrakcyjnych kategoriach. Dzięki niemu wzmocnimy nasz biznes produktów profesjonalnych do salonów fryzjerskich w Meksyku i poszerzymy naszą ofertę na rynku amerykańskim - mówi Hans van Bylen, prezes firmy Henkel.

- Wysokiej jakości marki Nattura Laboratorios są doskonałym uzupełnieniem dla naszej kosmetycznej oferty, szczególnie w kluczowej dla nas kategorii profesjonalnej koloryzacji. Dzięki przejęciu wzmocnimy pozycję nr 3 w tej kategorii na światowym rynku. Co więcej ta transakcja jest dobrym punktem wyjścia dla dalszej ekspansji na atrakcyjnym rynku Ameryki Południowej, powiedział Pascal Houdayer, wiceprezes firmy, odpowiedzialny za dział Henkel Beauty Care.

Obie strony uzgodniły, że szczegóły finansowe transakcji nie zostaną podane do publicznej wiadomości. Transakcja podlega zwyczajowym procedurom zamknięcia, w tym otrzymania zgód właściwych organów .

Henkel jest firmą działającą globalnie. Dzięki wiodącym markom, innowacyjności i posiadanym technologiom, spółka zajmuje czołową pozycję w ramach wszystkich trzech sektorów biznesowych, zarówno w segmencie konsumentów indywidualnych, jak i klientów przemysłowych. Henkel Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) jest globalnym liderem we wszystkich segmentach tej branży. W ramach sektorów biznesowych Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyki).

Henkel zajmuje czołowe miejsca na wielu rynkach i w wielu grupach asortymentowych na całym świecie. W 2016 r. koncern odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 18,7 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 3,2 mld EUR. Wartość przychodów wygenerowanych przez trzy najważniejsze marki – Persil (środki piorące), Schwarzkopf (kosmetyki do włosów) i Loctite (kleje) – przekroczyła 6 mld EUR. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.