12.05.2017/11:54

Henkel z 5 mld euro przychodu i dwucyfrowym wzrostem zyku

Henkel notuje dobre wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2017 r. Po raz pierwszy przychody ze sprzedaży przekroczyły 5 mld euro, osiągając wartość 5, 064 mld euro: co stanowi 13,6% wzrost w ujęciu nominalnym i 4,0% w ujęciu organicznym. Firma wypracowała też dwucyfrowy wzrost zysku z działalności operacyjnej, o 13,8%, do 854 mln euro. Odnotowała też dalszy wzrost marży EBIT − o 10 p.b., do 16,9%.

– W pierwszym kwartale roku Henkel odnotował bardzo dobre wyniki mimo niezwykle trudnych warunków rynkowych. Rynki dóbr konsumpcyjnych charakteryzowała narastająca presja cenowa oraz presja związana z działaniami promocyjnymi. Mimo to udało nam się znacząco zwiększyć przychody ze sprzedaży oraz zyski, a także zapewnić dalszy wzrost skorygowanej rentowności sprzedaży. Po raz pierwszy wartość kwartalnych przychodów ze sprzedaży przekroczyła 5 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny także wzrósł do rekordowego poziomu. Do tego sukcesu i wysokich zysków przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe oraz działalność prowadzona we wszystkie regionach − powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkla.

− Osiągnięcie tak dobrych wyników możliwe było dzięki naszym czołowym markom i innowacjom, a także szczególnej uwadze, jaką poświęcamy klientom i konsumentom, przyspieszeniu działań na polu cyfrowym oraz dużemu zaangażowaniu pracowników firmy na całym świecie. − dodał Hans Van Bylen. − Kontynuowaliśmy wzmacnianie naszego portfela i podpisaliśmy dwie istotne umowy przejęć.

Komentując rok obrotowy 2017, Hans Van Bylen powiedział: − Przewidujemy, że zmienność i niepewność otoczenia gospodarczego utrzymają się cały rok. Kursy walut prawdopodobnie nadal będą się wahać, a ceny towarów wzrosną. Przewidujemy również narastanie presji cenowej oraz presji związanej
z działaniami promocyjnymi na rynkach dóbr konsumpcyjnych. Niemniej jednak dołożymy wszelkich starań, aby kontynuować rentowny wzrost.

Mimo trudnych warunków rynkowych Henkel potwierdza prognozę wyników na bieżący rok obrotowy: − Przewidujemy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2% do 4%. Spodziewamy się również, że skorygowana marża EBIT zwiększy się do ponad 17,0%, a skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną będzie wyższy o ok. 7%–9%” – powiedział Hans Van Bylen.

Do zwiększenia sprzedaży w ujęciu organicznym przyczyniły się wyniki wszystkich sektorów biznesowych. Sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) znacznie zwiększył sprzedaż w ujęciu organicznym – o 5,5%. Sektor Beauty Care (kosmetyki) osiągnął wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2,3%. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano znaczny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 3,0%.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.