01.12.2013/11:33

Hitpol szkoli za unijne

Południe kraju obfituje w niezwykłe bogactwo ofert franczyzowych. Choć konkurencja dwoi się i troi, operującej na tym terenie regionalnej sieci Hitpol udaje się utrzymać konkurencyjność. Pomagają w tym atrakcyjne szkolenia dofinansowywane ze środków UE.

Pod logo Hitpol działa ponad 110 placówek na terenie województw małopolskiego i podkarpackiego. To sklepy średniej wielkości, należące zarówno do prywatnych właścicieli, jak i do spółdzielni. Jak dotąd sieć radzi sobie dobrze, zaś rotacja sklepów jest znikoma. To efekt atrakcyjnej wizualizacji, dostosowanego do lokalnych potrzeb, zaopatrzenia oraz konkurencyjnych cen wspieranych przez nieźle zorganizowany program lojalnościowy (Program Dobrego Klienta). Wartość średniego koszyka zakupów w sklepach uczestniczących w programie jest wyraźnie wyższa niż w pozostałych. Do tego dochodzą rabaty retro – tym większe, im większy jest poziom zakupów od dostawców wskazanych przez centralę.

Najtrudniej jest z Biedronką

– Jeszcze do niedawna warunki handlowe, jakie zapewniał organizator, oraz wsparcie marketingowe gwarantowały mi konkurencyjność wobec położonych nieopodal sklepów sieciowych, np. Delikatesów Centrum czy Groszka. Gdy jednak za miedzą ruszyła Biedronka, sprzedaż spadła o jedną piątą. I to wcale nie dlatego, że tam jest taniej – cenowo w niczym jej nie ustępujemy. Daje o sobie znać po prostu opinia, jaką cieszą się sklepy dyskontowe, a z tym stereotypem trudno nam walczyć – opowiada Bogusław Zaskalski, prezes GS „Samopomoc Chłopska” w Radomyślu Wielkim, prowadzącej w centrum tej miejscowości sklep pod logo Hitpol.
Organizator sieci robi wszystko, żeby zapewnić detalistom jeszcze większą konkrecyjność – stawia z jednej strony na działania marketingowe, z drugiej zaś na szkolenia. Modyfikowane są gazetki promocyjne, w których sposób prezentacji produktów ma odpowiadać układowi sali sprzedaży. Wprowadzono logotyp podkreślający polski charakter sieci. Powstał podręcznik operacyjny, dzięki któremu w sklepach mają obowiązywać wzorcowe standardy w zakresie obsługi klienta i merchandisingu. Wkrótce ma zostać wdrożona aplikacja analityczna do programu KC Firma, która ułatwi detalistom analizowanie i raportowanie bieżących wyników sprzedaży.

Akademia Rozwoju Hitpol

Najbardziej w poszukiwaniu konkurencyjności mają jednak pomóc szkolenia. Właśnie ruszyła Akademia Rozwoju Hitpol. Firmie udało się pozyskać środki unijne, dzięki czemu możliwe jest przeprowadzenie serii szkoleń obejmujących szerokie spektrum zagadnień istotnych dla detalistów, takich jak marketing, zarządzanie kategoriami w sklepie, zarządzanie strategiczne, czy też zarządzanie zasobami ludzkimi. W pierwszych dniach października, podczas corocznego spotkania uczestników sieci w Zakopanem, przy okazji targów handlowych i konferencji prezentującej dokonania Hitpolu, odbyło się szkolenie w dziedzinie zarządzania strategicznego. Zajęcia w kilku małych grupach, prowadzone przez specjalistów z gorlickiej firmy Nowe Trendy, miały nie tylko charakter teoretyczny, ale także – dzięki grom strategicznym – uczyły właścicieli sklepów podejmowania prawidłowych decyzji biznesowych. Uczestnicy przyznawali, że są one świetnym przygotowaniem do kolejnych warsztatów dotyczących już bezpośrednio działalności handlowej i funkcjonowania sklepu. Ta seria szkoleń będzie trwać do końca sierpnia 2014 roku. – Zadaniem na cały przyszły rok jest dalsza poprawa rentowności naszych detalistów. Nie chcemy jednak ograniczać się wyłącznie do działań marketingowych czy szkoleniowych, lub skupiać tylko na poprawianiu warunków handlowych. Być może trzeba będzie zaoferować sklepom coś więcej. Dlatego rozważamy nową ofertę franczyzową – mówi Justyna Krężołek, prezes firmy Hitpol.

Witold Nartowski


Wiadomości Handlowe, Nr 11-12 (130) Listopad - Grudzień 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.