26.03.2021/18:56

Hochland Polska: 100 proc. opakowań do produktów będzie nadawało się do recyklingu

Zrównoważony rozwój stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska. Osadzenie zrównoważonego rozwoju w strategii firmy gwarantuje, że jest to stała część kultury organizacyjnej, spójna z misją i kluczowymi wartościami całej grupy Hochland, a zapisane cele są wspólne dla całej organizacji, każdego pracownika Hochland Polska - niezależnie od jego miejsca pracy.

W dotychczasowej działalności Hochland zrealizował już szereg istotnych elementów z opracowanej strategii zrównoważonego rozwoju. Dokonano między innymi weryfikacji możliwości optymalizacji opakowań, dążąc do redukcji użytych surowców, w tym tworzyw sztucznych, czy papieru. W latach 2018-2019 dzięki optymalizacji opakowań oraz poprzez procesy inwestycyjne uzyskano redukcję tworzyw sztucznych o 110 ton/rok i papieru o 418 ton/rok, a w roku 2020 zmniejszono ilość wprowadzanego papieru o 46 ton.

- Zapisane szczegółowo w naszej strategii cele są celami całej organizacji, każdego pracownika Hochland Polska, niezależnie od miejsca pracy. Chcemy rozwijać nasz biznes tak, aby on istniał i funkcjonował w zgodzie z naturą i społeczeństwem, aby naszymi wyrobami mogło cieszyć jeszcze wiele pokoleń konsumentów – podkreśla Piotr Knauer, prezes zarządu Hochland Polska.

W ramach opracowanej strategii w Hochland Polska przyjęto najważniejsze kierunki zmian i działań wraz z potrzebnymi narzędziami oraz jasno określonymi miernikami. Firma zobowiązała się do osiągnięcia w okresie do 2025 roku 50 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla, a już od 2021 roku - neutralności klimatycznej zakładów produkcyjnych. Firma zadeklarowała, że chce być branżowym liderem w kwestiach dobrostanu zwierząt i  konkretny cel, aby 70 proc. dostawców mleka znalazło się w najwyższej kategorii ocen dobrostanu zwierząt.

Nie mniej istotne dla Hochland jest, aby 100 proc. opakowań do  produktów nawadało sie do recyklingu. Aby zrealizować ten cel wypracowano mapę drogową dla zrównoważonych opakowań, której założenia są systematycznie wdrażane. Poruszono również kwestie szerokiego zastosowania zasad gospodarki cyrkularnej z naciskiem na redukcję ilości odpadów oraz zużywanych mediów.

- Dziś i w najbliższych latach nadrzędnym celem jest dla nas zmniejszenie śladu węglowego i uzyskanie neutralności klimatycznej zakładów.  Każdego roku Hochland chce redukować wpływ na środowisko o 1,5 proc. – mówi Joanna Kamińska, kierownik ds. inwestycji i zrównoważonego rozwoju w Hochland Polska. 

Miniony, 2020 rok pokazał, że Hochland Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju może pochwalić się wieloma dobrymi praktykami. Mimo trwającej pandemii, która skierowała oczy biznesu na optymalizacje kosztów, firma pozostała wierna przyjętej strategii i nie zrezygnowała z misji na rzecz zrównoważonego rozwoju. -  Szerokie aktywności Hochland Polska na polu proekologicznym i wdrażanie innowacyjnych działań w kierunku zrównoważonego rozwoju, stanowią wyznacznik trendów dla całej branży i określają kierunek, w jakim powinien podążać dojrzały, świadomy biznes. – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

Hochland działa na polskim rynku od początku lat 90-tych. W Polsce działają dwa zakłady produkcyjne – w Kaźmierzu i Węgrowie. Hochland, Almette, Valbon to wiodące na rynku marki, pod którymi kryje się cała gama produktów, dostępna także dla rynku HoReCa. Wszystkie produkty z oferty Hochland wyróżnia doskonały smak i najwyższa jakość, dzięki najlepszym surowcom i technologiom.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także