15.03.2017/11:59

Holenderski właściciel portalu Pyszne.pl uważa Polskę za rynek strategiczny

Holenderski Takeaway.com, właściciel Pyszne.pl, to firma zarządzająca platformą do zamawiania dań gastronomicznych online. W raporcie rocznym za 2016 r. firma poinformowała, że na swoich rynkach wiodących – w Holandii, Niemczech, Belgii, Austrii i Polsce – posiada ok. 62% udziałów w całym rynku sprzedaży dań restauracyjnych online. Polska jest uważana za rynek strategiczny. Duże inwestycje w marketing mają przynieść znaczne wzrosty przychodów.

Takeaway.com – w Polsce funkcjonujący jako Pyszne.pl – zarządza serwisami internetowymi, łączącymi restauracje z konsumentami. Na portalu można wybierać potrawy z oferty restauracji współpracujących z serwisem, zapłacić online i wskazać adres dostawy. Usługa jest dostępna w 9 krajach europejskich oraz w Wietnamie. Polska jest wymieniana jako rynek o bardzo dużym potencjale wzrostu, dlatego firma zamierza inwestować znaczne kwoty w marketing i liczy na szybki rozwój.

W 2016 r. firma obsłużyła 49,3 mln zamówień, co oznacza wzrost o 46% w ciągu roku. Na pięciu wiodących rynkach, do których należy Polska, portal odpowiada za ok. 62% sprzedaży, podczas gdy w 2015 r. było to 57%. Firma prowadzi intensywne kampanie marketingowe, mające na celu zwiększenie rozpoznawalności i widoczności marki.

W 2016 r. firma odnotowała przychody rzędu 111,6 mln euro, co oznacza wzrost aż o 45% w stosunku do roku poprzedniego, gdy przychody wyniosły 76,7 mln euro. Serwis ma najmocniejszą pozycję w rodzimej Holandii oraz w Niemczech. Inne rynki – w tym m.in. Belgia, Austria i Polska – rozwijają się za to w tempie ok. 82% rocznie (wzrost przychodów z 10,8 mln euro w 2015 r do 19,6 mln euro w 2016 r.).

Polska jest uważana za rynek o największym potencjale wzrostu i bardzo wysokich wzrostach sprzedaży. Jest dla Holendrów obszarem strategicznym, na którym zwiększane są wydatki marketingowe w celu kreowania widoczności i rozpoznawalności marki.

– Rok 2016 był pełen wydarzeń. Dokonaliśmy czterech strategicznych akwizycji i weszliśmy na rynek papierów wartościowych Euronext w Amsterdamie. Nasza firma istnieje od 2000 r. i do tej pory rosła głównie organicznie. Obecnie dysponujemy dużą liczbą stałych i regularnych klientów, dzięki czemu w ubiegłym roku odnotowaliśmy znaczny wzrost zarówno obsłużonych zamówień, jak i przychodów. Przychody rosły szczególnie szybko w ostatnim kwartale. Na rynku niemieckim, gdzie osiągnęliśmy pozycję niekwestionowanego lidera, obsłużyliśmy mniej więcej tyle zamówień, ile łącznie zrealizowały dwie firmy zajmujące drugą i trzecią lokatę w rankingu – powiedział Jitse Groen, prezes zarządu Takeaway.com.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Centuś Krakoski 02.09.2020

    Super, dzięki wam i waszym prowizjom jedzenie na dowóz w Polsce wzrosło średnio o 20%-30%. Oszczędzając 3 minuty życia szukając jedzenia przez google muszę później płacić o 8-9zł więcej na które później pracuje jakieś 30 minut. Tak więc super deal. Mam nadzieję że ludzie zaczną sobie zdawać sprawę że to właśnie przez was ceny żarcia tak wystrzeliły w górę.

  • klient 04.03.2018

    Pyszne.pl ma najgorszą obsługę klienta. To niebywałe, że można być tak bezczelnym wobec stałego klienta w dzisiejszych czasach. Odcinają się od odpowiedzialności za swoje błędy. Przerzuciłem przez ten portal tysiące złotych i było kilka sytuacji, gdzie ewidentnie zawiedli z własnej winy i za każdym razem w odpowiedzi na zgłoszenie pomocy odpowiedź brzmi w stylu: "Radź sobie... pozdrawiamy.". Kiedy odpiszesz, że chcesz sprawę z nimi rozwiązać, to oni już po tamtej odpowiedzi, temat zamykają i olewają klienta kompletnie. Zrazili mnie tym kilkukrotnie i już tam nie zamierzam wracać. NAPRAWDĘ NIE POLECAM tego portalu, oszczędzicie sobie nerwów.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.