20.08.2018/16:07

Ikea testuje format miejskiego marketu kompaktowego

Ikea uruchomiła w zeszłym miesiącu kompaktowy market, zlokalizowany w centrum Madrytu. Na ok. 2,3 tys. mkw zorganizowano ekspozycję przykładowych produktów w liczbie ok. 1 tys. pozycji asortymentowych. Jest też sekcja ze szwedzką żywnością oraz restauracja – informuje serwis Diario Design.

Nowy format ma nie tyle prezentować ofertę handlową sieci, co inspirować, a także czerpać inspirację ze stylu życia okolicznych mieszkańców. Na najniższej kondygnacji tego czteropiętrowego marketu zlokalizowane są ekspozycje inspirowane eleganckim klasycyzmem centrum Madrytu, ale też eklektyzmem charakterystycznym dla dzielnicy Malasaña, kolorystyczną eksplozją Chueca czy klasycznym luksusem dzielnicy Salamanca.

We wnętrzach znajdują się mini-kąciki z drobnymi przedmiotami, jest dział z kwiatami i roślinami ozdobnymi, świecami, kubkami, tekstyliami, także stoisko z ramkami do obrazów i zdjęć.

Ekspozycje z wystrojem wnętrz i meblami obejmują pomieszczenia, w których można spotkać się z przyjaciółmi, pokoje do odpoczynku, do świętowania, do rozrywek.

Zespół projektantów wnętrz, wyposażony w nowoczesne rozwiązania techniczne, pracuje w specjalnym laboratorium, udzielając klientów porad dotyczących wyboru mebli, akcesoriów i elementów wystroju.

Na kolejnych piętrach zlokalizowany jest sklep ze szwedzką żywnością oraz restauracja.

Jak informuje hiszpański oddział firmy doradczej Cushman & Wakefield, która wspiera Ikeę w procesie budowy sieci testowych placówek, kompaktowy market w Madrycie jest największym europejskim sklepem nowego formatu, liczącym ok. 2,3 tys. mkw powierzchni sali sprzedaży. Szwedzka firma wytypowała sześć miast, w których prowadzić będzie testowe sklepy przyszłości – oprócz Madrytu są to Londyn, Nowy Jork, Sztokholm, Wiedeń i Szanghaj.

Kompaktowe sklepy przyszłości Ikei mają tworzyć eksperymentalne środowisko, w którym klienci będą mogli zapoznać się ze spersonalizowaną ofertą, ale też skosztować szwedzkiej kuchni czy skorzystać z fachowych konsultacji. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii łączą one zalety placówek stacjonarnych z wygodą zakupów online.

Źródła: diariodesign.com, cushmanwakefield.es, Twitter/CarlosOnRetail

Kącik z ramkami do zdjęć w Ikea Goya 47, (Źródło: ikea.com)

W Polsce sieć Ikea otworzy w drugiej połowie roku swój trzeci sklep w aglomeracji warszawskiej – placówka będzie się mieścić w centrum handlowym Blue City. Sklep różnić się będzie od standardowej placówki sieci Ikea – działać będzie w mniejszym formacie, dostosowanym do centrum miasta. Firma zapewnia, że zostaną w nim zastosowane "innowacyjne rozwiązania prezentacji asortymentu, które ułatwią dokonywanie zakupów".

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.