22.11.2018/08:22

Ikea wdraża rewolucyjne zmiany w organizacji

Grupa Ingka, właściciel sieci Ikea, ogłosiła nową globalną strategię rozwoju. W planach jest otwieranie placówek w nowym standardzie, a także potężna restrukturyzacja zatrudnienia.

Grupa zamierza zwiększyć inwestycje w obecne i nowe sklepy IKEA oraz centra dystrybucji, rozwijać nowe formaty w centrach miast i koncentrować się na sprzedaży online. Grupa planuje zwiększyć dostępność produktów i przystępność cenową we wszystkich sklepach IKEA.

W wyniku tego procesu, w ciągu najbliższych dwóch lat, w miarę otwierania około 30 nowych punktów kontaktu z klientami na całym świecie, inwestycji w sieć dystrybucji oraz digitalizację, globalnie utworzonych zostanie 11 500 nowych stanowisk. Szacuje się także, że spośród 160 tysięcy stanowisk istniejących w Grupie Ingka, 7 500 może zostać zlikwidowanych, głównie na poziomie funkcji globalnych oraz krajowych biur głównych na trzydziestu rynkach.

W związku ze zmianami organizacyjnymi w Grupie w Polsce, do końca 2019 r. utworzonych zostanie około 50 nowych miejsc pracy, a według szacunków, podobna liczba miejsc pracy może zostać zlikwidowana. Na tym etapie, zmiany nie będą dotyczyć większości pracowników IKEA w sklepach i centrach dystrybucji tylko biura głównego firmy.

- Polska jest globalnie jednym z trzech najszybciej rozwijających się rynków IKEA. W ubiegłym roku osiągnęliśmy 11-procentowy wzrost sprzedaży i przekroczyliśmy 4 miliardy złotych obrotów – powiedziała Carolina Garcia, prezes IKEA Retail w Polsce.

- Kilka tygodni temu otworzyliśmy też pierwszy sklep nowego formatu blisko centrum miasta,  w warszawskim Blue City. Rozwijamy sprzedaż wielokanałową i pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego dla naszych klientów. Jednocześnie wiemy, że aby wspierać i utrzymać wzrost w dłuższym terminie musimy zmienić się jeszcze bardziej. Chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów, rewolucję w branży handlowej oraz coraz silniejszą konkurencję – dodała Carolina Garcia.

- Kontynuujemy nasz wzrost i świetne wyniki. Jednocześnie rozumiemy, że krajobraz w branży handlowej podlega zmianom w skali i z prędkością wcześniej nie notowaną. Zachowania konsumentów ulegają gwałtownym zmianom, inwestujemy zatem i rozwijamy nasz biznes, aby zaspokajać ich potrzeby lepiej i w nowy sposób. Położymy większy nacisk na ulepszanie naszych sklepów. Zajmiemy się także odnowieniem naszej organizacji bazując na naszych wartościach, historii i kulturze firmy. W pracy kierujemy się wartościami i kulturą opartą na otwartości i szczerości. Kierując się wspomnianymi wartościami będziemy w najlepszy możliwy sposób wspierać naszych współpracowników w trakcie planowanych zmian – powiedział Jesper Brodin, CEO Grupy Ingka.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.