18.09.2020/09:39

Inditex i H&M podają wyniki sprzedaży. Powoli wracają do normy po pandemicznej przerwie

Firmy odzieżowe wiele straciły na pandemii koronawirusa. Klienci przestali kupować ubrania, przestali wychodzić z domu, odwiedzać galerie handlowe. Swoje wyniki finansowe ujawnili H&M oraz Inditex.

W III kwartale roku finansowego, obejmującym okres od czerwca do sierpnia 2020 roku całkowita sprzedaż H&M spadła o 19 proc. rdr, osiągając wartość 50,9 mld koron szwedzkich, czyli ok. 5,8 mln dolarów. Zysk brutto wyniósł 2 mld szwedzkich koron, czyli ok. 229 mln dolarów. W rozmowie z agencją Reutera analityczka Societe Generale, Anne Critchlow, oceniła ten wynik jako bardzo dobry i przewyższający rynkowe oczekiwania.

Po II kwartale, który zakończył się dla H&M stratą, sieć wdrożyła plan naprawczy - przeprowadzono zwolnienia, zmniejszono liczbę otwarć nowych sklepów, a część lokalizacji zlikwidowano. Dzięki tym działaniom udało się osiągnąć zysk w III kwartale.

Inditex, właściciel takich marek jak Zara, Bershka, Stradivarius i Massimo Dutti także poprawia wyniki. W II kwartale, obejmującym okres od maja do lipca 2020 roku, sprzedaż w hiszpańskiej grupie spadła o 31,9 proc. do 4,7 mld dol. 

Obecnie 98 proc. sklepów Inditeksu jest już z powrotem czynnych. W sprzedaży pomaga kanał e-commerce. Inditex podał, że w pierwszym półroczu sprzedaż online wzrosła o 74 proc.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także