18.12.2018/09:44

Ingka Centres chce wydać miliardy euro na inwestycje w centra handlowe

Ingka Centres, poprzednio IKEA Centres, ogłosiła nową wizję strategiczną dla swojej sieci centrów handlowych. Zakłada ona tworzenie na całym świecie nowych miejsc spotkań budowanych wokół sklepów IKEA. Przewidywana wartość inwestycji wyniesie 5,8 mld euro w okresie kolejnych 3 lat.

Rozwój w tym kierunku to kolejny etap w tworzeniu przez Ingka Centres nowych miejsc spotkań w powiązaniu z silną i atrakcyjną marką detaliczną, które w znaczący sposób wykraczają poza same zakupy. Będą to niepowtarzalne obiekty, służące lokalnym społecznościom – miejsca, w których ludzie chcą spędzać czas, gdzie mogą nawiązywać relacje, prowadzić życie towarzyskie, dokonywać zakupów, pracować i cieszyć się nowymi doświadczeniami.

Obecnie Ingka Centres zarządza 45 centrami handlowymi na 12 różnych rynkach na terenie Europy, a także w Rosji i Chinach, które rocznie przyciągają 480 milionów odwiedzających. Do roku 2025 liczba obiektów wzrośnie do 70 – będą one w stanie przyjąć 1 miliard odwiedzających. W ten sposób Ingka Centres zapewni międzynarodowym markom możliwość dotarcia do większej liczby konsumentów na całym świecie. Firma będzie wprowadzać nowe koncepcje, wkraczać na kolejne rynki, modernizować obecne obiekty, a także w pełni wykorzysta możliwości oferowane przez cyfrowe kanały sprzedaży.

Centra miast

Po raz pierwszy w swej historii Ingka Centres postanowiła wykorzystać koncepcję miejsca spotkań w centrach miast, a nie tylko na ich obrzeżach, gdzie dotychczas były rozmieszczane. W tym celu firma zidentyfikowała 30 dużych miast z terenu Europy, Rosji, Azji, Ameryki Północnej oraz Oceanii, w których zainwestuje 3 mld euro w realizację centralnie położonych obiektów handlowych, obejmujących sklepy Ikea. Będą to wielofunkcyjne centra oferujące lokalnym społecznościom różnego rodzaju możliwości, takie jak zakupy, rekreacja i rozrywka, usługi w zakresie ochrony zdrowia i edukacji, a także przestrzenie wspólne na potrzeby mieszkańców.

Tworzenie koncepcji miejskich to odpowiedź Ingka Centres na ogólny trend związany z coraz większym napływem ludności do centrów miast i realizacja celu firmy, polegającego na zapewnieniu bliskości oferty dla wielu osób. Oznacza to podążanie za partnerami i klientami w zakresie projektowania, rozwijania i otwierania nowych lokalizacji w centrach miast, zapewniając tym samym większą dostępność oferty. Konkretne potrzeby lokalnych społeczności oraz partnerskie relacje stanowią punkt wyjścia dla opracowania koncepcji każdego z miejskich miejsc spotkań inspirowanych wartościami Ikea.

Pierwszy format miejski realizowany przez Ingka Centres zlokalizowany zostanie w dzielnicy Linkong w Szanghaju w Chinach. Prace budowlane na wartym 1 mld euro obiekcie już się rozpoczęły – ta największa w historii Grupy pojedyncza inwestycja uwzględnia wzniesienie wielofunkcyjnego obiektu o powierzchni brutto (GBA) wynoszącej 300 000 mkw. do roku 2022. Znajdzie się w nim 300 sklepów i przestrzenie publiczne, takie jak plac miejski o powierzchni 1000 mkw., ogród na dachu, ulica w stylu skandynawskim, parking publiczny lub samoobsługowy system parkowania rowerów; dodatkowo powstanie też sklep IKEA i 5 budynków biurowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.