20.11.2019/09:39

InPost nawiązał strategiczną współpracę z Alibabą

InPost został „strategicznym partnerem” platformy AliExpress. Przesyłki z Chin zaczną trafiać prosto do polskich paczkomatów – informuje „Puls Biznesu”.

Jak dotąd obsługą paczek z chińskiej platformy zakupowej zajmowała się przede wszystkim Poczta Polska. W tym tygodniu w wywiadzie dla "DGP" Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej, mówił, że w pierwszym półroczu przesyłki e-commerce z Poczty Chińskiej stanowiły ponad 30 proc. wszystkich przychodzących do Polski przesyłek zagranicznych. W ubiegłym roku było to 24 proc. – podaje money.pl.

W „Pulsie Biznesu” czytamy, że do tej pory InPost nie obsługiwał bezpośrednio zakupów z platformy AliExpress, choć mogły pojawiać się w jego paczkomatach, jeśli któraś z obsługujących przesyłki z Chin firm logistycznych wykupiła taką usługę. Teraz jego sieć, licząca w Polsce około 5 tys. paczkomatów, zostanie zintegrowana z chińską platformą.

Więcej w „Pulsie Biznesu” i na money.pl

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Tomasz 09.01.2020

    Może czując konkurencje pazerne i zachłanne allegro obniży lichwiarskie prowizje

  • HK 21.11.2019

    Czy te paczki wreszcie będą oclone? Alibaba znalazł znakomity sposób na wprowadzenie chińskiego badziewia na inne rynki bez cła i podatków. Świat się jego sukcesem zachwyca, ale nie sztuka zrobić biznes na kradzieży wzorów, kopiach i podróbach. To jest dopiero złodziejstwo. A ludzie się cieszą, bo tanio płacą. Kupujesz w Chinach - dajesz prace Chińczykom, nie sobie.

  • dragon 20.11.2019

    zdychaj złodziejskie allegro

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.