16.11.2020/07:59

InPost podjął współpracę z Amazonem! Właściciel spółki szuka kupca i robi wszystko, aby podnieść jej wartość

InPost podjął współpracę z Amazonem. Zakupy z niemieckiego sklepu giganta trafią do paczkomatów. To kolejne strategiczne partnerstwo dla InPostu, który współpracuje już z Allegro i AliExpress. Właściciel logistycznego operatora liczy na korzystną sprzedaż spółki.

To informacja, którą podaje dzisiejszy „Puls Biznesu”, choć obie strony oficjalnie jej jeszcze nie potwierdziły. Jednak na niemieckiej witrynie Amazona paczkomaty są już wskazane dla użytkowników jako podstawowa forma dostawy zakupionych towarów. Do tej pory standardem były przesyłki realizowane chociażby przez DHL.

To o tyle ważna współpraca, że fundusz private equity Advent, który jest właścicielem spółki chce ją sprzedać. Według źródeł Bloomberga może chodzić nawet o kwotę ok. 2 mld euro. W 2017 r., kiedy InPost został wycofany z giełdy jego wartość wynosiła ok. 430 mln zł. Strategiczne partnerstwa w branży e-commerce mają ułatwić sprzedaż spółki i zwiększyć jej wartość. Apetyt właścicieli InPostu zaostrzyły zwłaszcza rewelacyjne wyniki Allegro po debiucie na giełdzie oraz wzrosty na rynku e-commerce spowodowane pandemią.

Kilka dni temu grupa Alibaba, właściciel platformy AliExpress oraz InPost zadeklarowały, że do końca roku wszystkie przesyłki będą trafiały do paczkomatów w Polsce w ciągu 10 dni roboczych od złożenia zamówienia. Obecnie taki czas dostawy dotyczy 50 proc. przesyłek. 

Więcej na ten temat w dzisiejszym „Pulsie Biznesu”
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.