02.06.2020/13:29

Internetowy gigant znacząco zredukuje emisję dwutlenku węgla

Zalando, jako pierwsza platforma e-commerce na świecie, wyznaczyła cele w zakresie zmniejszenia emisji dwutlenku węgla zgodnie z granicą 1,5°C wyznaczoną w Porozumieniu Paryskim. Do 2025 roku firma wyeliminuje 80 proc. emisji dwutlenku węgla z działalności własnej i 40 proc. z produkcji marek własnych.

Zalando, wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle’owa, ogłosiła swoje cele w ramach działań na rzecz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych zgodnie z granicą 1,5 stopnia Celsjusza wyznaczoną w Porozumieniu Paryskim. Ponadto firma zobowiązuje się do tego, aby 90 proc. jej kluczowych partnerów również wyznaczyło sobie cele w zakresie osiągnięcia niższej emisji dwutlenku węgla.

Zalando jest pierwszą platformą na świecie, która wyznaczyła cele w oparciu o badania naukowe zatwierdzone przez niezależną organizację Science Based Targets, która ocenia cele firm i zapewnia ich zgodność z Porozumieniem Paryskim. Ze względu na model i skalę platformy firmy, wyznaczenie celów może potencjalnie wpłynąć na znaczną część branży modowej i większość partnerów Zalando.

„Zatwierdzenie tych celów jest ważnym kamieniem milowym dla naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Uważamy, że istnieje wyraźny związek między zrównoważonym rozwojem, a dalszym sukcesem komercyjnym w sprzedaży internetowej artykułów modowych” – mówi Kate Heiny, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Zalando SE. I dodaje: „Globalna pandemia koronawirusa pokazała nam, jak elastyczna i szybka może być gospodarka, gdy potrzebne są zmiany, i powinniśmy wykorzystać tę lekcję w kwestii zrównoważonego rozwoju. To dobry czas na stworzenie jasnej strategii zrównoważonego rozwoju i wyznaczenie ambitnych celów. Jako platforma chcemy robić więcej, dlatego nie ograniczyliśmy naszych celów do własnego biznesu, ale połączymy siły z naszymi partnerami.”

Alberto Carrillo Pineda, dyrektor, Science Based Targets, partner inicjatywy Science Based Targets, powiedział: „Gratulujemy Zalando tego, że stała się pierwszą platformą internetową, której cele redukcji emisji zostały zatwierdzone w ramach inicjatywy Science Based Targets. Poprzez dostosowanie swoich celów zgodnie z granicą 1,5°C oraz zwrócenie się do swoich partnerów o wyznaczenie własnych celów SBT, Zalando zapewnia, że buduje odporność swojego modelu biznesowego i będzie miało lepszą pozycję w rozwoju w miarę przechodzenia światowej gospodarki do przyszłości zerowej emisji.”

Ustalenie celów SBT jest częścią misji Zalando, aby wywrzeć pozytywny wpływ na ludzi i planetę, o czym firma poinformowała w swojej nowej strategii zrównoważonego rozwoju „do.MORE” w październiku 2019 roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.