07.01.2019/10:05

Izba Gospodarki Elektronicznej tworzy nową grupę dedykowaną branży retail

Izba Gospodarki Elektronicznej, zrzeszająca ponad 200 firm działających w branży e-commerce lub z nią współpracujących, zamierza wyodrębnić w swoich strukturach nową grupę dedykowaną przedstawicielom branży retail poszerzającym biznes o handel internetowy. Pierwsze, inauguracyjne spotkanie Retailers Group odbędzie się 23 stycznia br.

- Pomysł na powstanie takiej grupy jest spójny ze strategią i działaniami Izby Gospodarki Elektronicznej. Do grona e-Izba Retailers Group zapraszamy przedstawicieli zarządów. W ramach grupy podejmowane będą tematy z obszarów nowych technologii - zapowiada Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.

Retailers Group ma być z założenia zamkniętą grupą przedstawicieli branży retail, którzy już działają albo planują rozwinięcie swojego biznesu o obszar e-commerce. Jej celem jest "strategiczne wsparcie retailerów w rozwoju e-commerce i pomoc we wdrażaniu zmian umożliwiających rozwój działań omnichannel i intelligent retail w ramach organizacji". Grupę wspierać będą polscy i międzynarodowi eksperci posiadający doświadczenie we wdrażaniu zmian w organizacji na poziomie zarządów.

- Wśród firm stowarzyszonych znajdują się firmy wyspecjalizowane w logistyce, rozwiązaniach platformowych, płatnościach, digital marketingu i wielu innych. Jesteśmy przekonani, że aktywność nowej grupy roboczej spotka się z dużym zainteresowaniem retailerów, którzy jak widzimy znacząco przyspieszają swoje projekty związane z e-commerce – tłumaczy Dorota Bachman, członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej oraz dyrektor generalna Ravelo.

Jak zauważa Jakub Gierszyński, również członek Rady e-Izby i dyrektor ds. e-commerce i marketingu w Inter Cars, handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie (dwucyfrowe wzrosty) i odpowiada już za 40 mld zł przychodu.

- Przeszło 70 proc. Polaków korzysta systematycznie z Internetu i tam najczęściej zaczynając drogę zakupową. Ta przeważnie kończy się w sklepie stacjonarnym. Posiadanie działającego kanału e-commerce jest niezbędnym minimum aby marka mogła konkurować w realiach współczesnego handlu. Budowa własnego e-commerce to nie tylko wybór technologii, zatrudnię zespołu i sprzedaż wysyłkowa produktów. Świadome wejście marki w kanał cyfrowy stanowi prawdziwą rewolucję w organizacji. Odpowiadając na potrzeby rynku Izba Gospodarki Elektronicznej postanowiła nową grupę merytoryczną – podkreśla Jakub Gierszyński.

Inną osobą wspierającą powstanie Retailers Group w e-Izbie jest Wojciech Zięba, dyrektor e-commerce & omnichannel w firmie Decathlon.

- Omnichannel bardzo dynamicznie rozwija się w sektorze retail i posiadamy globalnie wiele przykładów realizacji tej strategii. Branża retail obsługując każdego dnia miliony klientów w różnych sektorach i branżach jest również świetnym weryfikatorem praktycznego zastosowania strategii omnichannel na rynku. Firmy działające w retailu muszą cechować się duża elastycznością i zwinnością na zmiany zachodzące na rynku. W dobie niesamowitego tempa rozwoju technologii, która jest w stanie optymalizować procesy, dostarczać nowe kanały komunikacji i sprzedaży, kluczowe jest aby retailerzy równie szybko reagowali poprzez wdrażanie nowych rozwiązań w swojej codziennej działalności. Wymiana wiedzy oraz informacji jest kluczowa dla tego sektora, aby efektywnie podejmować decyzje o kierunkach zmian - tłumaczy Zięba.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.