03.01.2017/14:28

J. Owczarek, Eurocash: W nowe formaty inwestujemy ok. 25 mln zł rocznie

Na pewno w każdym z formatów (1 minute, Duży Ben, Kontigo, ABC na kołach)  chcemy otworzyć po kilka, kilkadziesiąt placówek. Będziemy też pracować nad ulepszaniem wprowadzonych już i testowaniem kolejnych rozwiązań, tak by formaty te mogły spełniać zmieniające się oczekiwania konsumentów – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

W 2016 roku Eurocash testował nowe formaty, takie jak: 1 minute, Duży Ben, Kontigo, czy ABC na kołach. Jak będzie wyglądał ich rozwój w roku 2017?

Cały czas testujemy nowe rozwiązania. W formatach 1 minute i DużyBen zamierzamy rozszerzyć obecne sklepy własne o system ajencyjny. Chcemy w ten sposób sprawdzić, czy rentowność tych przedsięwzięć będzie atrakcyjna dla naszych potencjalnych franczyzobiorców. Nie liczymy na tysiące nowych placówek, ale zależy nam na tym, aby wypracować dla niezależnych detalistów innowacyjne i jednocześnie zyskowne rozwiązania. Rok 2017 będzie stał pod znakiem kolejnych strategicznych inwestycji w niezależne sklepy w Polsce.

Jakich efektów finansowych Eurocash spodziewa się po tym otwarciu?

W 2017 roku raczej niewielkich, zważywszy na to, iż w strukturze grupy nowe formaty mają w tym momencie znikome znaczenie. One są ważne, ale bardziej z punktu widzenia strategii firmy, aniżeli jej bieżących finansów.

Zatem kiedy spodziewacie się państwo pierwszych widocznych efektów? Kiedy nowe formaty zaczną być zauważalne w sprawozdaniach finansowych grupy Eurocash?

W nowe formaty inwestujemy ok. 25 mln zł rocznie. Jest to 5-7% naszych nakładów inwestycyjnych, także z tej perspektywy widzimy je w naszych sprawozdaniach finansowych. Natomiast z punktu widzenia otoczenia rynkowego skupiamy się obecnie na dwóch głównych trendach. Po pierwsze, w dalszym ciągu chcemy uczestniczyć w konsolidacji rynku, bo daje nam ona możliwość skokowego rozwoju. A po drugie, wspieramy rozwój przedsiębiorczości naszych klientów, ponieważ umożliwia nam to wzrost organiczny.

Jak wyglądają plany rozwoju na przyszły rok dla takich sieci jak: 1 minute, Duży Ben, Kontigo, ABC na kołach?

Na tym etapie zbyt wcześnie na deklaracje planów rozwoju. Na pewno w każdym z tych formatów chcemy otworzyć po kilka, kilkadziesiąt placówek. Będziemy też pracować nad ulepszaniem wprowadzonych już i testowaniem kolejnych rozwiązań, tak by formaty te mogły spełniać zmieniające się oczekiwania konsumentów.

KLIKNIJ I ZOBACZ TAKŻE:

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.