17.10.2018/09:44

Jack's nie pomógł Tesco. Niemieckie dyskonty zwiększają udziały w brytyjskim rynku

Według najnowszych danych Kantar Worldpanel, brytyjski rynek spożywczy urósł w ostatnim kwartale o 3,2 proc. Znaczącą część tego wzrostu przejęły sieci Aldi i Lidl, zwiększając udziały w rynku. Jack's, dyskontowy koncept Tesco, na razie ma zbyt małą skalę, by odwrócić ten wieloletni trend – donosi Retail Gazette.

Po raz kolejny najszybciej rosła sprzedaż sieci Aldi – w ciągu ostatnich 12 tygodni, do 7 października, wzrosła o 15,1 proc. rok do roku. Tak szybkie tempo wzrostu wiąże się zarówno z ekspansją terytorialną, jak i z rosnącą błyskawicznie sprzedażą produktów marki własnej premium, która odpowiada już za 6 proc. całej sprzedaży sieci. W ostatnim kwartale Aldi zwiększył udziały w rynku o 0,8 proc. – wylicza Retail Gazette.

Lidl zwiększył zarówno liczbę klientów o 5 proc. – jak i średnią wartość koszyka zakupowego – o 0,55 funta. Sprzedaż sieci wzrosła o 10 proc., a udziały w rynku o 0,4 proc.

Na tym tle blado wypada brytyjska Big 4. Tesco zwiększyło sprzedaż o 0,9 proc., Sainsbury's o 0,6 proc., a Asda i Morrisons po 2,4 proc. Sprzedaż supermarketu online Ocado wciąż stabilnie rośnie – o 7,5 proc., co oznacza zwiększenie udziału w całym rynku o 0,1 proc.

Źródło: retailgazette.co.uk

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Gość 18.10.2018

    Jak może mieć wpływ na wyniki jeden sklep, w dodatku otwarto niedawno???

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.