18.03.2020/14:21

Jak handel i dystrybucja reagują na koronawirusa? Oglądaj webinarium [WIDEO]

Za nami webinarium Pracodawców RP nt. wpływu epidemii koronawirusa na handel, dystrybucję i branżę spożywczą. Webinarium z udziałem przedstawicieli Grupy Eurocash poprowadzone zostało przez Łukasza Stępniaka, redaktora naczelnego portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Oglądaj webinarium live:

12.39 To już koniec webinarium Pracodawców RP, w związku z epidemią koronawirusa i jej przełożeniem się na branżę spożywczą w Polsce. Gośćmi byli Jacek Owczarek, dyrektor ds. finansowych i członek zarządu Grupy Eurocash oraz Jan Domański, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Eurocash. Rozmowę poprowadził Łukasz Stępniak, redaktor naczelny portalu www.wiadomoscihandlowe.pl. 

12.37 Czego nauczyła się Grupa Eurocash na sytuacji z koronawirusem? - Dowiedzieliśmy się przede wszystkim tego, że mamy świetny kapitał ludzi. Ale także tego, że nawet w sytuacjach kryzysowych potrafimy przewieźć nawet cztery razy towaru więcej niż normalnie. To także lekcja biznesowa dla nas wszystkich - procedury są ważne, ale czasami potrzebna jest inwencja i elastyczność, a nie bycie skostniałym - powiedział Owczarek

12.33 Kwestia pracowników w dobie koronawirusa. - W jaki sposób o nich zadbać i zachęcić do pracy w sytuacji zagrożenia? - pyta prowadzący Łukasz Stępniak. - Powinniśmy dawać maksymalne poczucie bezpieczeństwa. Oczywiście zachęty finansowe to też jest jakieś rozwiązanie, ale chodzi przede wszystkim o zaufanie względem nas. Myślę, że zbudowaliśmy to przez ostatnie lata i teraz z tego korzystamy. Powinniśmy jednak zadbać mocniej o komfort - my zaczęliśmy chociażby montować szyb pleksi w sklepach. Poszedłbym właśnie w tym kierunku - zaznacza Owczarek.

12.29 - Nie wiem czy koronawirus będzie przyczyną do konsolidacji rynku. Można zastanawiać się na ile istotna jest różnorodność dla konsumentów? - zastanawia się Owczarek.

12.28 - Rynek e-grocery. - Wydaje mi się, że wróżeniem z fusów jest mówienie o rozwoju e-commerce w kontekście koronawirusa. Mamy tysiące małych sklepów za rogiem. To inna struktura niż np. na rynku francuskim. Dostęp do żywności jest powszechny i bliski - mówi Owczarek.

12.26 - Nasza strategia w związku z epidemią nie zmienia się. Wierzymy, że trzeba być blisko klienta, blisko współpracujemy z przedsiębiorcami. Wszystko to, co dzieje się w kierunku digitalizowania naszych relacji z klientami powoduje, że zyskujemy np. kosztem hipermarketów. Stawiamy także na rozwiązania convenience - mówi Owczarek. - Stawianie na digitalizację i szybka wymiana informacji to jest coś, co jest dla nas ważne. Przykładem może być platforma eurocash.pl. W takich sytuacjach kryzysowych bardzo ułatwia to pracę - zaznacza Jan Domański.

12.22 - Jako Eurocash jesteśmy częścią stowarzyszenia IGA. Ta organizacja wspiera nas informacjami o tym, jak Chiny radzą sobie z koronawirusem i jakie działania podejmują. Myślę, że większość tych procedur jest też już wprowadzona u nas. Podjęte kroki są odpowiednie do tego, co się wydarzyło. Brakuje jednak rozwiązań na to co się będzie działo później - mówi Owczarek

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.