14.09.2018 / 14:07
StoryEditor

Jak się prowadzi sklep osiedlowy na Wyspach – portret zbiorowy niezależnego brytyjskiego detalisty

(fot. Association of Convenience Stores)
Najnowsza edycja badania Local Shop Report 2018 przynosi rzuca ciekawe światło na realia codziennej pracy drobnego brytyjskiego detalisty. Główny wniosek płynący z opracowania zawarty jest w tytule tegorocznego raportu: Elastyczne metody zatrudnienia i inwestycje ułatwiają sklepom convenience konkurowanie na rynku.

Detaliści prowadzący na Wyspach niezależne sklepy convenience zmagają się z problemem rosnących kosztów funkcjonowania. Radzą sobie z nim na kilka sposobów – inwestują w dodatko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 11:32
StoryEditor
Grupa Żywiec zamyka Browar Namysłów. "Trwają rozmowy z nowymi inwestorami"
Grupa Żywiec zamyka browar w Namysłowie. ”Trwają rozmowy z nowymi inwestorami” (fot. Browar Namysłów/Facebook)

Grupa Żywiec poinformowała o zamknięciu browaru w Namysłowie, którego właścicielem jest od kilku lat. Będzie to już drugi browar, który koncern Heineken zamknie w Polsce w ostatnim czasie. Z czego wynika ta decyzja? Czy znajdzie się inwestor, który przejmie browar w Namysłowie?

W artykule przeczytasz:

  • Grupa Żywiec wychodzi z browaru Namysłów po kilku latach
  • Najstarszy browar w Polsce znów znalazł się na zakręcie
  • Co z załogą Browaru Namysłów?
  • Czy marka piwa Namysłów zniknie z rynku?
  • Trwają rozmowy nad znalezieniem inwestora w browar w Namysłowie
  • Grupa Żywiec sprzedała także browar w Leżajsku. Piwa już tam nie ważą
  • Heineken reorganizuje koncern – zmiany dotkną 400 pracowników

Grupa Żywiec wychodzi z browaru Namysłów po kilku latach

– W obliczu spadku rynku piwa, rosnących kosztów i podatków, z początkiem 2026 roku Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów. Firma będzie kontynuować warzenie swoich marek w pozostałych browarach – poinformowała w oświadczeniu Grupa Żywiec, która wchodzi w skład koncernu Heineken.

Warto dodać, że Grupa Żywiec nabyła 100 proc. udziałów Browaru Namysłów za kwotę 500 mln zł od Chicago Poland Investment Group. Umowę w tej sprawie podpisano pod koniec 2018 roku, a formalnie koncern Heineken, za pośrednictwem Grupy Żywiec, stał się właścicielem namysłowskiego browaru w 2019 roku.

– Jesteśmy przekonani, że dogłębna znajomość rynku piwnych specjalności oraz elastyczność działania Browaru Namysłów i nasza ekspertyza oraz doświadczenie w budowaniu silnych marek na większą skalę to doskonałe połączenie, które tworzy przepis na sukces na zmieniającym się rynku – zapewniał wówczas w komunikacie Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Więcej na ten temat w artykule: Grupa Żywiec kupuje Browar Namysłów za 0,5 mld zł! To efekt rewolucji na rynku piwa.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.10.2025 / 15:51
StoryEditor
Rzeczniczka MŚP o podwyżce akcyzy: Nagła zmiana podważa zaufanie przedsiębiorców do państwa
Agnieszka Majewska, rzecznik małych i średnich przedsiębiorstw (fot. Materiały Prasowe)

Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców w piśmie skierowanym do Ministerstwa Finansów twierdzi, że propozycja podwyżki akcyzy na alkohol może skutkować spadkiem sprzedaży, który dotknie mniejsze firmy i przyczyni się do rozwoju szarej strefy.

Majewska podkreśla, że przedsiębiorcy z branży alkoholowej dostosowali swoje inwestycje i strategie rozwojowe do przyjętej w 2021 roku mapy akcyzowej, która powstała w toku szer...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. październik 2025 15:46