08.12.2020/14:33

Jak sieci handlowe oraz marki mogą odnieść sukces w czasach pandemii?

Sektor detaliczny w Polsce może zyskać w oczach pandemicznego konsumenta pod warunkiem, że będzie w stanie sprawnie się zreorganizować i odpowiedzieć na nowe potrzeby. Eksperci z firmy dunnhumby przygotowali w tym celu specjalny raport.

Na pytanie czego poszukuje polski konsument w dobie pandemii oraz w jaki sposób sieci handlowe mogą spełnić jego oczekiwania starają się odpowiedzieć eksperci z firmy dunnhumby, którzy przygotowali specjalny raport na podstawie badania Customer Pulse

Kliknij i pobierz pełny raport

To globalny program badawczy stworzony w celu śledzenia zmian zachowań konsumenckich w trakcie pandemii. Badanie zostało przeprowadzone w trzech etapach  wśród konsumentów z 20 krajów, którzy podzielili się swoją opinią na temat zakupów spożywczych oraz wpływu pandemii. Przebadano około 400 respondentów na każdym z rynków, przy czym 60 proc. stanowiły kobiety, a 40 proc. mężczyźni. Jednym z analizowanych rynków była również Polska.

Badanie miało za zadanie pokazać tendencje charakterystyczne dla m.in. polskich konsumentów w kontekście pandemii. Wiele z nich jest oczywiście zbieżnych z tendencjami światowymi, jednak znaleźć można także kilka wyróżników. Autorzy raportu zwracają chociażby uwagę, że polski konsument jest zdecydowanie bardziej pewny swojej przyszłości niż mieszkańcy innych krajów. Wskaźnik niepewności w Polsce spada od kilku miesięcy, a Polacy są jednym z najmniej zaniepokojonych o swoją przyszłość narodów na świecie – jedynie 16 proc. badanych wyraziło swoje obawy związane z wirusem, podczas gdy globalna średnia wynosi 23 proc. 

„W porównaniu do innych krajów, Polacy odczuwają jednak wzrost cen produktów. Na całym świecie prawie połowa konsumentów (44 proc.) potwierdziła, że zauważyli podwyżki cen podstawowych towarów w trakcie ostatnich kilku miesięcy. W Polsce wynik ten sięga 57 proc. Z kolei 16 proc. konsumentów jest zaniepokojona zbyt szybkim „kurczeniem się” portfela"- podkreślają eksperci

Mimo że większość kupujących nie odczuła jeszcze negatywnego wpływu pandemii na swój portfel, w najbliższym czasie obawy o stan własnych finansów mogą zacząć się pogłębiać. To zdaniem autorów raportu spowoduje, że konsumenci zaczną zwracać większą uwagę na wartość sprzedawcy i zastanawiać się, co może im dać zrobienie zakupów u konkretnego detalisty.

„Biorąc pod uwagę późniejsze etapy pandemii oraz jej trwałe skutki, wierzymy że sprzedawcy powinni przestawić się na model, w którym główny nacisk kładzie się na postrzeganie korzyści z zakupów u nich” – zaznaczają autorzy raportu

Dlatego w swoim opracowaniu przeanalizowali oni siedem kluczowych czynników postrzegania detalistów, których odpowiednie wykorzystanie może przełożyć się na rynkowy sukces. 

 

Siedem kluczowych czynników postrzegania detalistów zgodnie z raportem ekspertów z dunnhumby (materiał partnera)

 

 

Eksperci wyjaśniają, w jaki sposób prowadzić politykę cenową i promocyjną, zastanawiają się także nad tym, co tak naprawdę kryje się pod pojęciem „personalizacji oferty”. Przedstawiają praktyczne porady dotyczące ekspozycji marek własnych, a także wskazują sposoby skutecznego budowania polityki asortymentowej. Autorzy raportu pokazują również zachowania klientów w kontekście różnych kanałów sprzedaży, w tym także kanału e-commerce oraz przedstawiają sposoby na odpowiednią komunikację sieci handlowej z konsumentami.

Kliknij i pobierz pełny raport

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także