24.05.2017/08:02

Jak zadbać o ekspozycję żywności dla psów i kotów?

Budowanie ekspozycji karmy dla zwierząt opiera się na kilku podstawowych zasadach. Warto wiedzieć, jak skomponować półkę, która pozwoli zwiększyć zyski ze sprzedaży kategorii pet food.

Karma dla psów i kotów to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów rynku FMCG. W Polsce mamy blisko 8 mln psów i ponad 6 mln kotów. Niespełna 20 proc. z nich żywi się karmą gotową. W krajach Europy Zachodniej wskaźnik ten jest dwu-, trzykrotnie wyższy. Polacy dbają o czworonogi, coraz więcej osób kupuje dla nich pełnowartościowe produkty gotowe. Powoduje to stały, kilkuprocentowy wzrost wartości kategorii rok do roku. Jak zauważa Andrzej Dołęga, key account manager pet Poland w firmie Spectrumbrands, będącej właścicielem marki IAMS, zwiększa się także liczba kanałów dystrybucji żywności dla zwierząt. – Klienci mogą się dziś zaopatrywać w karmę zarówno w super ‑ i hipermarketach, dyskontach, wyspecjalizowanych sklepach zoologicznych, jak i u lekarzy weterynarii. Karmy dla zwierząt są także dostępne w osiedlowych sklepach spożywczych oraz w centrach ogrodniczych – wymienia ekspert. Coraz większą rolę odgrywają ponadto sklepy internetowe.

To tu, to tam

Z badań prowadzonych przez firmę Spectrumbrands wynika, że konsumenci czterokrotnie częściej odwiedzają sklepy spożywcze niż zoologiczne. W wielu placówkach, nie tylko wielkopowierzchniowych, istnieją już działy i stoiska z karmą dla zwierząt. Przygotowanie ich poprawnej ekspozycji należy rozpocząć od rozdzielenia produktów dla kotów i psów, a następnie karm mokrych (puszek, saszetek, tacek) od suchych. – Przekąski dla psów i kotów, ponieważ są to produkty impulsowe, należy umieścić na różnego rodzaju podajnikach ekspozycyjnych bądź paskach w okolicy produktów suchych i mokrych, ale także w pobliżu artykułów komplementarnych – wyjaśnia Marcin Koszyk, dyrektor działu obsługi klienta w ASM Sales Force Agency. – Wiadomo, że klient szybciej coś kupi, gdy ekspozycja produktów jest atrakcyjna. To samo w sobie działa jak reklama – zaznacza.

Ekspert ASM Sales Force Agency podkreśla, że przygotowując ekspozycję, należy pamiętać o kilku kluczowych zasadach. Pierwszą z nich jest widoczność towaru. – Im lepiej wyeksponowany produkt, tym większa szansa, że klient włoży go do koszyka – komentuje nasz rozmówca. Druga zasada to logiczne uporządkowanie na półce lub stojaku. – Produkty powinny być podzielone na kategorie i ułożone we właściwej kolejności, a przy tym łatwo dostępne – tłumaczy ekspert. Trzecią zasadą jest wrażenie obfitości, bo klient musi mieć poczucie szerokiego wyboru.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.