15.09.2020/11:06

Jak zmieniały się płatności w polskich sklepach internetowych? Shoper podsumowuje pięć ostatnich lat

Sprzedaż internetowa to ta gałąź handlu, która od kilku lat rozwija się najdynamiczniej. Widać to doskonale po trzech ostatnich latach: 2018 rok przyniósł o ponad 24 proc. więcej sklepów internetowych niż jego poprzednik, a na koniec 2019 roku odnotowaliśmy kolejny wzrost w liczbie sklepów (o ponad 14 proc.). Dziś już wiemy, że bieżący rok pobije wszelkie rekordy - każdego miesiąca przybywa średnio o kilkanaście procent sklepów więcej niż w roku ubiegłym w tym samym czasie.

- Jeszcze w 2015 roku wśród najczęściej wybieranych metod zapłaty za zakupy robione w internecie wymienialiśmy przelewy tradycyjne i przy odbiorze, a dzisiaj – sklepy internetowe nie tylko oferują szeroki wachlarz bezgotówkowych sposobów płatności, ale i tłumnie korzystają z nich kupujący – podsumowuje pięć ostatnich lat w e-handlu Jacek Zientkiewicz, dyrektor rozwoju biznesu w Shoper.

W 2015 r. Shoper uruchomił dla sklepów internetowych pracujących na tym oprogramowaniu system wewnętrznych płatności, pozwalający w ramach jednej usługi korzystać z najważniejszych, bezgotówkowych metod płatności.

Jakie metody płatności wybierają klienci (Shoper)

- Sklepy, które działają na naszej platformie, prowadzą zarówno sprzedawcy z dużym stażem, jak i ludzie młodzi, dopiero rozpoczynający przygodę z e-commerce. Niezależnie jednak od doświadczenia, każdy szuka rozwiązań, które nie tylko będą proste i wygodne, ale również bezpieczne i konkurencyjne. Uruchamiając nasz nowy system płatności kierowaliśmy się właśnie tymi pobudkami – by pracując na oprogramowaniu Shoper każdy właściciel e-sklepu miał poczucie, że korzysta z najlepszego rozwiązania, które wciąż się rozbudowuje i rozwija razem z nim – dodaje Jacek Zientkiewicz.

- Po szybkich przelewach i obsłudze kart płatniczych, ofertę Shoper Płatności z czasem powiększył także BLIK, który stał integralną częścią systemu i został wyciągnięty do koszyka, by maksymalnie uprościć zakupy. Udostępniliśmy też sprzedającym Google Pay oraz wygodne zakupy na raty, a następnym krokiem będą płatności odroczone - zapowiada ekspert.

- Bezpieczne metody płatności są już standardem w polskich sklepach prowadzonych online. Nie boją się ich zarówno sprzedający, jak i kupujący, ale sami oczekują coraz to wygodniejszych rozwiązań, które mogą zastąpić płatność kartą płatniczą czy przelewem. Za pięć kolejnych lat działania Shoper Płatności zapewne będziemy korzystać z zupełnie nowych metod, które przyspieszą proces zakupów – podsumowuje Krzysztof Krawczyk, CEO Shoper.
 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Piotr 23.02.2021

    Taaa... brzmi to pięknie w teorii, ale jak się samemu spróbuje to "spadają dekoracje". Jako właściciel waszego e-sklepu nie miałem "poczucia, że korzystałem z najlepszego rozwiązania", wręcz przeciwnie - mam poczucie, że zostałem przez was OSZUKANY. Po pierwsze haracz nakładany na inne niż wasze systemy płatności to czyn nieuczciwej konkurencji (kłania się UOKiK). Po drugie - narażanie wrażliwych danych osobowych WŁAŚCICIELA SKLEPU przy konfiguracji tych waszych płatności, poprzez zapisywanie ich na stałe w panelu klienta jest KARYGODNE (ale oczywiście nikogo z was to nie obchodzi). Po trzecie okradliście mnie dwukrotnie pobierając opłatę weryfikacyjną za uruchomienie płatności Shoper i pomimo otrzymania kompletu danych płatności nie zostały uruchomione. Po czwarte - oczywiście dalej nikogo to u was nie obchodzi. Nigdy więcej Shopera!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także