09.07.2018/10:03

Jakie wino preferują Polacy i gdzie je kupują?

Polacy wypijają ponad 400 mln litrów wina rocznie – wynika z raportu „Polacy w świecie wina 2018”. Jak podkreślają eksperci 62 proc. Polaków pije wino, a przy wyborze kierujemy się głównie jego smakiem, wytrawnością, ceną i kolorem.

Najczęstszą okazją do kupna wina jest spotkanie u siebie w domu (56 proc.) lub u znajomych bądź rodziny (55 proc.). Co ciekawe, kobiety częściej niż mężczyźni kupują wino na spotkania, które organizują u siebie. Trzecią wskazywaną okazją jest zakup wina dla siebie, aby coś uczcić (46 proc.) – pokazuje raport przygotowany przez sieć hurtowni Makro Polska.

Wino najczęściej kupujemy tam, gdzie pozostałe artykuły spożywcze. Zdecydowanie częściej w dyskontach (35 proc. wskazań) i hipermarketach (28 proc.) zakupu wina dokonują osoby z dużych miast, z wykształceniem średnim lub wyższym  oraz w wieku od 25 do 39 lat. W supermarketach i sklepach osiedlowych wino kupuje 12 proc. ankietowanych, a  11 proc. badanych wybiera sklepy specjalistyczne.

Najchętniej wybieramy wina czerwone (66 proc.), półsłodkie lub półwytrawne. Wina białe wskazało 34 proc. badanych. Dynamicznie rosnącą kategorią są wina różowe (21 proc. wskazań), w tym wina musujące. Niezależnie od tego, jakie wino kupimy, warto pamiętać o odpowiednim przechowywaniu tego trunku.

Czterech na pięciu Polaków płaci za wino zazwyczaj mniej niż 30 zł (wina do 20 zł kupuje 38 proc. badanych, a te w przedziale od 21 do 30 zł – 45 proc.). 13 proc. ankietowanych wybiera wina w cenie od 31 do 50 zł, 2 proc. wskazań otrzymały trunki za więcej niż 50 zł. Najtańsze wina rzadziej wybierają osoby z wyższym wykształceniem. Cena kupowanego wina jest też zróżnicowana ze względu na miejsce zamieszkania – im mniejsza miejscowość, tym chętniej kupowane są wina najtańsze.

Czy tak duża konsumpcja wina w Polsce przekłada się na znajomość win, czy Polacy potrafią umiejętnie łączyć je z posiłkami? 49 proc. Polaków deklaruje, że posiada podstawową lub pewną wiedzę o winach – najlepiej swoją wiedzę oceniają osoby z wykształceniem średnim lub wyższym i te mieszkające w dużych miastach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.