20.04.2017/13:08

Japończycy wprowadzają do sklepów convenience automatyczne kasy nowej generacji

Pięć największych w Japonii sieci sklepów convenience wprowadzi do swoich placówek w pełni automatyczne kasy sklepowe, które będą skanować wszystkie naraz zakupy w koszyku, a nie jeden produkt po drugim. Szacuje się, że inwestycja związana z wprowadzeniem tego systemu do ok. 50 tys. sklepów będzie kosztować nawet do 100 mld jenów, czyli ok. 919 mln USD – informuje portal Retail Analysis.

Wielkie japońskie sieci sklepów convenience Seven & I Holdings, East Japan Railway, Lawson, Ministop oraz FamilyMart Uny przeprowadzą w 2018 automatyzację strefy kas w swoich placówkach w większych miastach kraju. Celem jest pełna integracja technologiczna sieci w Japonii do 2025 r.

Jak informuje portal Retali Analysis, wszyscy operatorzy będą wykorzystywali tę samą technologię, za pomocą której metki cenowe odczytywane są przy kasie drogą radiową. Na metkach w formacie RFID mogą być zapisywane różne informacje o produkcie, a dane o zakupach mogą być wykorzystywane przez dystrybutorów i producentów do lepszego zrozumienia potrzeb konsumentów, a w konsekwencji do maksymalizacji zysków.

Przedsięwzięcie jest silnie wspierane przez japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu. Jeśli się powiedzie, podobne rozwiązania mogą być zastosowane w innych formatach sklepów, np. w aptekach, drogeriach czy supermarketach. Być może jesteśmy świadkami procesu, który w przyszłości oznaczał będzie pełną automatyzację handlu i sklepy bez personelu – podsumowuje Retail Analysis.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.