06.08.2019/12:01

Joint venture roku? Sieć Marks&Spencer objęła 50 proc. udziałów w Ocado Retail

Ta transakcja może zmienić układ sił w brytyjskim detalu. 5 sierpnia 2019 r. jedna z największych brytyjskich sieci detalicznych Marks and Spencer Group (M&S) oficjalnie objęła 50 proc. udziałów w należącej do Ocado Group spółce Ocado Retail.

O planach joint venture Ocado poinformowało 27 lutego 2019 r. Bardziej szczegółowe informacje spółka podała 26 kwietnia, a zgodę na przeprowadzenie transakcji akcjonariusze przegłosowali 20 maja. Operacja została ostatecznie sfinalizowana 5 sierpnia.

Grupa Ocado powołała Melanie Smith, dotychczas pełniącą funkcję dyrektora ds. strategii w M&S, na stanowisko prezesa firmy Ocado Retail Limited. Lawrence Hene, pełniący czasowo funkcję dyrektora zarządzającego Ocado Retail Limited, został mianowany na stanowisko wiceprezesa, które zajmował będzie w okresie przejściowym, po czym powróci do ścisłego zarządu w Ocado Group.

Mimo faktu, że M&S stał się 50-proc. udziałowcem w Ocado Retail Limited, firma ta nie będzie handlować produktami z oferty detalisty stacjonarnego aż do 1 września 2020 r., chyba że umowa pomiędzy Ocado Retail a siecią Waitrose wygaśnie wcześniej. Od tej daty ponad trzy czwarte populacji Wielkiej Brytanii będzie miało za pośrednictwem platformy Ocado.com dostęp do pełnej oferty supermarketów M&S, obejmującej ponad 6,5 tys. produktów spożywczych, w tym produkty markowe, marki własnej oraz marek dostępnych w sieci na wyłączność.

– Przyszłość Ocado Retail, funkcjonującej jako joint venture z Marks&Spencer, jawi się jako pełna nowych szans. Spółka będzie oferować konsumentom jeszcze większy asortyment produktów i szerszy pakiet usług – jakość w dobrej cenie. Nasza współpraca przyspieszy rozwój biznesu, stworzy nowe miejsca pracy i przysporzy dodatkowych korzyści naszym akcjonariuszom. Jesteśmy podekscytowani perspektywami tego partnerstwa – zapewnił Tim Steiner, CEO, Ocado.

– Zawsze uważałem, że M&S Food może i powinno działać online. Przyłączenie Ocado do naszej rodziny biznesów jest dla M&S pierwszym realnym krokiem na drodze transformacji, której celem jest przekształcenie sieci w detalistę działającego przede wszystkim w sferze cyfrowej. Połączenie naszej magicznej oferty spożywczej z najwyższej jakości serwisem Ocado pozwoli nam stworzyć zupełnie nową, niezwykle atrakcyjną propozycję dla klientów. Dzięki unikalnej technologii Ocado Smart Platform dysponujemy najbardziej efektywnym kosztowo modelem biznesowym na rynku detalu spożywczego online. Nawiązana właśnie współpraca otwiera nowe pola wzrostu dla części spożywczej grupy M&S. Uzyskujemy dzięki niej zyskowny i skalowalny dostęp do najszybciej rosnącego kanału sprzedaży żywności w Wielkiej Brytanii – dodał Steve Rowe, CEO, Marks&Spencer.

Ocado Retail Ltd będzie nadal działać pod szyldem Ocado.com. Firma M&S spodziewa się, że połączenie sił z Ocado Retail wygeneruje po trzech latach ok. 70 mln funtów synergii rocznie, dzięki zwiększonej sile zakupowej, poprawie ekonomiki zaopatrzenia oraz znaczącym oszczędnościom w zakresie rozwoju i testowania nowych produktów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.