24.05.2018/11:22

Już 16 proc. polskich internautów regularnie kupuje produkty spożywcze w Internecie [RAPORT]

Już co siódmy polski użytkownik Internetu regularnie kupuje żywność online. Aż 25 proc. z nich kupuje w sieci także świeże owoce i warzywa. Bardzo popularna jest także żywność ekologiczna – wynika z raportu „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online”, opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Produkty spożywcze to jedna z tych kategorii zakupowych, która z jednej strony jest dla e-commerce bardzo istotna, ponieważ dotyczy najczęściej realizowanych przez Polaków zakupów – praktycznie na co dzień – a z drugiej budzi wciąż wiele wątpliwości, jeśli chodzi o jej digitalizację, ponieważ nadal uznawana jest za dość tradycyjną, a sam charakter żywności w roli sprzedawanego produktu, jako niesprzyjający e-zakupom. W ramach projektu badawczego „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online” autorzy raportu starali się ustalić, jak jest naprawdę.

Z badania zrealizowanego na ponad 2100 internautach wynika przede wszystkim, że aż 16 proc., czyli co siódmy, regularnie kupuje już produkty spożywcze w Internecie. Najczęściej elektronicznie kupujemy różnego rodzaju napoje i pieczywo, ale 25 proc. e-klientów kupuje także owoce i warzywa, które do niedawna uznawane były za towar, który ciężko będzie sprzedawać w sieci ze względu na potrzebę “dotknięcia” i sprawdzenia fizycznie przez konsumenta. Faktycznie, ten typ produktów jest wskazywany najczęściej jako taki, którego nie kupimy online, ale przez konsumentów, którzy jeszcze tego nie spróbowali. Ci, którzy kupili owoce lub warzywa przez Internet, doceniają ich jakość, świeżość i są zadowoleni z zakupu.

Dużą popularnością cieszą się także produkty ekologiczne, a konsumenci zwracają uwagę, że w sieci łatwiej o dostępność różnych specjalistycznych towarów, nie tylko ekologicznych, ale i dietetycznych lub związanych z określonym rodzajem kuchni. Co też ciekawe, w kategorii spożywczej, to nie niskie ceny, zwykle kojarzone z handlem elektronicznym, ale duży wybór produktów są częściej wskazywanym atutem e-zakupów. Zakupy spożywcze w Internecie to także według badanych wygoda związana z możliwością kupowania “z kanapy”, korzystania z gotowych list zakupowych, oszczędnością czasu i brakiem konieczności dźwigania, bądź co bądź, ważących zwykle sporo zakupów spożywczych.

– Potencjał rozwoju internetowego handlu żywnością jest ogromny – szacuje się, że penetracja tej kategorii w Polsce to obecnie ok. 0,7 proc. rynku FMCG, a według danych Euromonitor International średnie tempo wzrostu e-grocery wynosi 15-20 proc. rok do roku. Rozwój Frisco.pl wskazuje na to, że e-zakupy spożywcze cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W ciągu ostatnich dwóch lat nasza baza klientów wzrosła o ponad 70 proc., odnotowaliśmy również 100 proc. wzrost sprzedaży. Zostaliśmy też liderem warszawskiego rynku zakupów spożywczych online, który odpowiada za ok. 40 proc. całego polskiego rynku e-grocery – zapewnia Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.