02.10.2019/09:41

Już milion Polaków nie je mięsa. Rośnie rynek wegetariańskich zamienników

Milion wegetarian i wegan codziennie robi zakupy. Na dietę wegetariańską planuje przejść kolejne 2 mln osób. To już tak duża grupa konsumentów, że nie dziwi, iż mamy prawdziwy wysyp roślinnych zamienników kiełbas, burgerów, ale też sera czy mleka – podaje „Rzeczpospolita”. 

Patrycja Homa, dyrektor ProVeg Polska powiedziała, że konsumenci zaczęli sobie uświadamiać, w jaki sposób ich wybory żywieniowe wpływają na zdrowie, środowisko i dobrostan zwierząt. Z badania dla serwisu Pyszne.pl cytowanego przez gazetę wynika, że najczęstszym powodem ograniczenia mięsa jest wątpliwość co do jego jakości, a następnymi motywami są szeroka oferta zamienników i oferta dań wegetariańskich w restauracjach. Badania IQS dowodzą, że aż 43 proc. Polaków, nie rezygnując całkiem z mięsa, ogranicza jego spożycie.

Rośnie zapotrzebowanie na roślinne produkty zarówno w Polsce, jak i globalnie, podkreśla Patrycja Homa. Mimo, że utożsamiamy je głównie z osobami na diecie wegetariańskiej i wegańskiej, to aż 90 proc. sprzedaży jest generowana przez osoby niebędące na żadnej z tych diet.

Bezmięsne odpowiedniki popularnych produktów pojawiają się w sieciach handlowych, a produkują firmy dotychczas kojarzone z przetworami mięsnymi. Biedronka sprzedaje kiełbaski sojowe, roślinne pasztety oferuje Pekpol i ZM Olewnik, a Silesia wprowadziła dodatkowo kiełbaski i plastry przypominające wędliny. Grupa Sokołów ma w swojej ofercie bezmięsne pasty, pasztety, humusy oraz dania gotowe. Popularność zyskuje firma Kubara, która w marcu ruszyła z produkcją burgerów i klopsów roślinnych. Roślinne hot dogi stają się standardem na stacjach benzynowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.