13.01.2021/16:24

Już niemal 80 proc. Polaków z dostępem do Internetu robi zakupy online [RAPORT]

W 2019 roku wartość polskiego e-commerce wyniosła 50 mld zł, a wzrost w bieżącym roku prognozowano na ok. 20 proc. Jednak pandemia koronowirusa wiele zmieniła. Obserwujemy wzmożony ruch w sklepach internetowych, dlatego wartość e-commerce w tym roku może być znacznie większa niż pierwotnie przewidywano. Firma ExpertSender przyjrzała się zwyczajom polskich e-kupującym w 2020 r.

7 na 10 Polaków robi zakupy w Internecie. Co dziesiąty z nich robi to od niedawna, a co piąty – nawet kilka razy w tygodniu. Aż połowa kupujących wydaje więcej niż 300 zł miesięcznie!

Aż 79,60 proc. Polaków z dostępem to Internetu (wg Gemiusa to aż 84,9 proc. populacji) robi zakupy w Internecie. 11,20 proc. to osoby, które robią to od niedawna – krócej niż 12 miesięcy. Pokazuje to rzeczywisty wzrost popularności e-handlu w Polsce.

Aż 17,10 proc. badanych kupuje online kilka razy w tygodniu, a 4,10 proc. robi to nawet codziennie. 6,60 proc. kupuje za małe kwoty, miesięcznie nie przekraczając 50 zł, za to aż 49,8 proc. wydaje więcej niż 300 zł (aż 8,20 proc. wydaje ponad 1000 zł miesięcznie!).

Kupujących online zniechęcają przede wszystkim nachalne, powtarzające się i nietrafione reklamy. Właściwe skonfigurowanie rekomendacji produktów oraz bardziej stonowana i spersonalizowana ich prezentacja jest zatem o wiele bardziej istotna niż się wydaje. Warto także zadbać o to, by maksymalnie poprawić UX sklepu internetowego oraz uatrakcyjnić opcje finalizacji zakupu, udostępniając więcej opcji płatniczych oraz dostawy towaru.

Polacy niechętnie kupują w Internecie produkty specjalistyczne, wymagające profesjonalnego doradztwa. Jeśli oferujesz takie produkty w swoim e-sklepie, zapewnij klientom możliwość łatwego kontaktu z ekspertem, najlepiej w wielu kanałach komunikacji jednocześnie (e-mail, social media, chat, telefon).

Źródło: ExpertSender, Zakupy online w Polsce 2020

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także