08.06.2020/08:11

Jysk chce otworzyć nawet 500 sklepów w Polsce. Sieć wykorzysta pandemię do przyspieszenia rozwoju

Jysk szuka lokalizacji dla nowych sklepów i planuje rozwój swojej sieci. To wyjątkowe działanie w kontekście dyskusji o przyszłości wielu sieci handlowych i centrów handlowych.

W czasie kiedy kilka sieci handlowych oficjalnie zadeklarowało zamykanie swoich sklepów w centrach handlowych, duńska sieć sklepów Jysk, sprzedająca wyposażenie wnętrz, planuje przyspieszenie tempa ekspansji na polskim rynku. Operator ma obecnie 234 sklepy w całym kraju oraz sklep online.

Epidemia koronawirusa w Polsce zmusiła wielu przedsiębiorców do przeniesienia działalności do sfery online. Sprzedaż produktów w Internecie bije rekordy popularności. Jysk jednocześnie rozwijając sklep online, inwestuje w tradycyjną sprzedaż stacjonarną, kontynuuje ekspansję i poszukuje nowych lokali.

- Dotychczas z powodzeniem otwieraliśmy w Polsce 10-15 sklepów rocznie. Ponieważ wszystko wskazuje na to, że polscy klienci bardzo nas polubili, chcielibyśmy mocno przyspieszyć tempo naszej ekspansji. Zakładamy, że docelowo w Polsce jest miejsce dla około 500 sklepów z logo naszej firmy - zapowiada Piotr Padalak, dyrektor generalny Jysk Polska.

Firma Jysk poszukuje powierzchni pod działalność handlu detalicznego z branży wyposażenia wnętrz. Skala planowanej ekspansji powoduje, że sieć zainteresowana jest udziałem zarówno w nowych projektach, jak i najmem w obiektach już funkcjonujących.

- Jesteśmy bardzo otwarci na współpracę z właścicielami lokali handlowych. Interesują nas zarówno powierzchnie w parkach handlowych, obiekty wolnostojące, jak i przestrzenie w galeriach handlowych. W tych ostatnich w związku z epidemią COVID-19 zrobiło się ostatnio luźniej, tym bardziej, że niektóre z sieci handlowych oficjalnie deklarują wycofywanie się z tego typu obiektów. Wierzymy, że na rynku zwyciężą te sieci, które będą obecne we wszystkich kanałach sprzedaży, oczywiście wliczając w to handel online – dodaje Padalak.

Optymalną wielkością dla działalności sklepu Jysk jest powierzchnia około 1.250 mkw. w tym nie mniej niż: 950 mkw. sali sprzedaży; 250 mkw. magazynu; 50 mkw. zaplecza sanitarno-biurowego. Pożądane są powierzchnie jednolite (szerokość sali sprzedaży nie mniejsza niż 18m), o regularnym kształcie, położone na parterze.

Co ciekawe Jysk planuje rozwój nie tylko w największych polskich miastach. Na chwilę obecną firma zainteresowana jest także miastami powyżej 20 tysięcy mieszkańców. To sprawi, że powstaną tam nowe miejsca pracy.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • anetar77@wp.pl 26.03.2021

    Dzień dobry. Czy w Świdwinie (zachodniopomorskie) można otworzyć sklep Jysk. W moim mieście nie ma takiego sklepu z rzeczami jakie ma Jysk. Jest miejsce- wolny lokal przy ul Armii Krajowej przy Dino. Zapraszam

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.