19.07.2020/11:45

Kanclerz Niemiec została… twarzą kampanii reklamowej w sklepach

Angela Merkel stała się nieoczekiwanie twarzą letnich wyprzedaży w niemieckich sklepach. Wszystko przez decyzję rządu o obniżce VAT-u w związku z pandemią koronawirusa.

„Mutti schenkt uns 3%. Wir schenken euch den Rest! – 16%” (niem. Mama dała nam obniżkę o 3 proc., my dajemy resztę) – tak głosi jedno z haseł wyprzedażowych, które pokazuje portal finanse.wp.pl

To nawiązanie do decyzji niemieckiego rządu o ogólnej obniżce podatku VAT z 19 do 16 proc. w związku z pandemią koronawirua. Część niemieckich sieci postanowiła pójść dalej i obniżyć ceny produktów o kolejnych kilka lub kilkanaście procent, wykorzystując przy okazji wizerunek Kanclerz Niemiec.

Portal przypomina, że również w Polsce zmieniły się ostatnio stawki VAT. Nie zostały one jednak odgórnie zredukowane – nowa matryca zakłada obniżkę cen części podstawowych produktów, a także podwyżkę na inne wyroby.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.