07.05.2013/15:15

Kaszki, dania i deserki

Łatwe i szybkie w przygotowaniu kaszki, dania czy deserki w słoiczkach odpowiadają za ponad 43 proc. wartości całego rynku żywności dla niemowląt i dzieci do trzeciego roku życia. Powodem, dla którego młodzi rodzice podają takie produkty swoim pociechom, jest nie tylko wygoda.

Największym segmentem dziecięcych dań gotowych są kaszki, do których wartościowo należy blisko 21 proc. rynku i które w ciągu ostatniego roku urosły o blisko 6,5 proc. (źródło: Nutricia za Nielsenem, Panel Handlu Detalicznego, luty 2012­‑styczeń 2013, cała Polska, z drogeriami, bez aptek). Zgodnie ze schematem żywienia w diecie niemowląt przed ukończeniem 1. roku życia powinny znaleźć się posiłki mleczno-zbożowe. Dlatego nad rozszerzeniem oferty kaszek stale pracuje firma Nestlé. Najnowszym efektem tych starań są kaszki do picia dla dzieci, które ukończyły cztery miesiące. Producent oferuje je w opakowaniach o pojemności 200 ml, w czterech wariantach: mleczno­‑ryżowa z bananami, mleczno­‑pszenna z herbatnikami, mleczno­‑pszenna z czekoladą oraz mleczna 8 zbóż z miodem. Płynna konsystencja i format jednorazowej saszetki sprawiają, że rodzicom łatwo jest nakarmić malucha nawet poza domem – w parku czy na mieście. Największą popularnością cieszą się kaszki mleczno­‑ryżowe w torebkach, dostępne w czterech wariantach (malinowa, bananowa, truskawkowa i wieloowocowa).

Producenci edukują

Oprócz zapewnienia różnorodnej oferty, producenci przejmują rolę edukacyjną i uświadamiają rodzicom zasady prawidłowego odżywiania maluchów. Badanie przeprowadzone w 2010 roku przez Centrum Zdrowia Dziecka we współpracy z Fundacją Nutricia wykazało, że 90 proc. ujętych w nim dzieci do lat trzech spożywało za dużo soli, a 80 proc. – cukru. – Dlatego konsekwentnie proponujemy mamom produkty bez tych dodatków – mówi Małgorzata Kołodrub z firmy Nutricia Polska. Pod koniec ubiegłego roku producent wprowadził do sprzedaży serię sześciu kaszek BoboVita bez dodatku cukru dla dzieci po 4. i 6. miesiącu życia. Zmieniono też wskazanie wiekowe dla płatków śniadaniowych BoboVita, które mają niższą o 30 proc. zawartość cukru w stosunku do innych produktów tego typu dla dzieci. Z oferty BoboVity mamy najchętniej sięgają po Kaszkę Smaczny Sen mleczno­‑zbożową wieloowocową, tradycyjną Kaszkę mannę z mlekiem i Kleik ryżowy. Popularnością cieszą się też kaszki mleczno­‑ryżowe w różnych smakach.

Drugim kluczowym segmentem dań gotowych dla dzieci są obiadki, sprzedawane najczęściej w słoiczkach. Ich wartość wzrosła o ponad 3 proc., osiągając ponad 13,5­‑proc. udział w rynku żywności dla niemowląt i dzieci do 3. roku życia. Trzecie są deserki, odpowiedzialne za blisko 9 proc. obrotów tej kategorii (źródło: Nutricia za Nielsenem).
Również na tym polu dostrzec można innowacje, uświadamiające rodzicom ważne kwestie, związane z wpływem diety na dalszy rozwój dziecka. Tak jest w przypadku linii deserków i obiadków Gerber, przeznaczonych dla dzieci od 8. miesiąca, które zawierają większe kawałki, umożliwiające naukę gryzienia. – Ta umiejętność jest ważnym etapem w rozwoju mowy – podkreśla Anna Kwiecień z Nestlé Nutrition. Do najnowszych propozycji linii należą Smakowite brokuły z królikiem i ryżem, Potrawka drobiowa z papryką i ryżem oraz Soczysty kurczak z jarzynkami i makaronem.

Ryba w menu niemowlaka

Przedstawicielka BoboVity obserwuje, że w ostatnim czasie dużym powodzeniem wśród rodziców cieszą się posiłki z rybami – z oferty marki są to Warzywa z delikatną rybą oraz Makaron z tuńczykiem i warzywami. Bardzo chętnie wybierane są też zupki, zwłaszcza Krupniczek z cielęciną i Rosołek z kurczaka z ryżem. Jeśli chodzi o deserki, najpopularniejsze pozostają te o tradycyjnych smakach, opartych na jabłku.

Ostatnią propozycją marki BoboVita jest linia jednoskładnikowych posiłków Pierwsza łyżeczka. W jej skład wchodzą cztery posiłki warzywne (brokuł, marchewka, kalafior i groszek) oraz trzy owocowe (jabłko, suszona śliwka i banan).

Katarzyna Chorąży

Wiadomości Handlowe, Nr 5 (125) Maj 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.