Kaufland dodaje dodatkowe oznaczenia na produktach marek własnych
Sieć sklepów wprowadza na artykułach swoich marek skalę wartości odżywczych Nutri-Score. W ten sposób sieć wspiera klientów przy podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych.
System Nutri-Score pozwala na pierwszy rzut oka ocenić wartość odżywczą danego produktu. Na podstawie zawartości poszczególnych składników odżywczych artykuły są oznaczane w pięciostopniowej skali od A (kolor ciemnozielony) do E (kolor czerwony). Literą A opatrzone są produkty o najbardziej wartościowym składzie, natomiast litera E oznacza skład najmniej wartościowy odżywczo.
Nutri-Score opiera się na algorytmie i ocenia zawartość niekorzystnych składników, takich jak cukier, sól lub sód oraz wartość energetyczną – wyrażoną w kaloriach – w odniesieniu do składników pożądanych w diecie, takich jak błonnik, białko, zawartość owoców lub warzyw. Nutri-Score jest uzupełnieniem standardowego, szczegółowego opisu składu, który godnie z obwiązującymi przepisami znajduje się na opakowaniu każdego produktu.
– W ten sposób klienci otrzymują czytelną informację o wartościach odżywczych danego produktu, co mamy nadzieję, ułatwi im dokonywanie świadomych wyborów zakupowych – mówi Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Kaufland Polska.
Oznaczenie Nutri-Score aktualnie zastosowano już w 10 produktach marki Kaufland K-Bio i będzie sukcesywnie pojawiać się na kolejnych opakowaniach także innej marki Kaufland K-take it veggie.
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia około 130 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 224 markety i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.
Asortyment sieci Kaufland liczy w zależności od marketu od 15 000 do 21 000 produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb. Kaufland należy do czołowych przedsiębiorstw handlu detalicznego w Europie.
0 komentarzy
-
HANDEL I DYSTRYBUCJA
5