Kaufland otworzył w minionym roku 12 sklepów w Polsce. Zmodernizował też 10 marketów i zaistniał w e-commerce
Sieć Kaufland podsumowała 2020 rok, który upłynął pod znakiem dalszego rozwoju w Polsce. W tym okresie detalista inwestował w e-commerce, modernizował starsze placówki oraz otworzył 12 nowych marketów w Polsce.
- Zależy nam na nieustannym rozwoju naszej sieci, dlatego ciągle obserwujemy rynek i dokładnie analizujemy pojawiające się możliwości – mówi Gunnar Günther, prezes Kaufland Polska. - W 2020 roku otworzyliśmy kilkanaście nowych obiektów, a część dotychczasowych sklepów przeszła gruntowne modernizacje. W 2021 roku nadal będziemy prowadzić działania ekspansyjne oraz wprowadzać nowoczesne rozwiązania dla naszych klientów – dodaje szef polskiego oddziału sieci.
W ubiegłym roku na mapie Polski pojawiło się 12 nowych sklepów należących do sieci, z czego 7 przejętych po Tesco. Dzięki temu w Polsce działa już 225 marketów Kaufland. Sieć zatrudnia w naszym kraju ok. 16 tys. pracowników.
Oprócz tego w poprzednim roku zmodernizowano 10 innych placówek Kauflandu w Polsce. Dokładny zakres przebudowy został dopasowany indywidualnie do każdego obiektu, jednak we wszystkich odnowionych marketach przede wszystkim pojawiły się m.in. kasy samoobsługowe, nowoczesne terminale i ekrany informacyjne oraz nowe oznaczenia grup towarowych. Wyremontowano poza tym toalety dla klientów, pomieszczenia socjalne dla pracowników oraz strefę najemców. Modernizacji zostały poddane również boksy kasowe, lady oraz oświetlenie. W wybranych obiektach pojawiły się także specjalne punkty piekarniczo-kawiarniane oraz strefy „Świadomego żywienia”.
W 2020 roku Kaufland rozwijał także asortyment marek własnych. W asortymencie marek K-Bio, K-Take It Veggie, K-Favourites, K-Classic czy K-Stąd Takie Dobre! znajduje się już ponad 3500 produktów. W 2021 roku sieć będzie dalej rozszerzała ofertę marek własnych.
W 2020 roku, aby ułatwić regionalnym dostawcom podjęcie współpracy, została uruchomiona specjalna internetowa platforma „Regionalny Kaufland”. Ponadto sieć intensywnie pracowała nad asortymentem regionalnym i przeprowadziła również kampanię internetową na temat lokalności. Znacząco rozbudowana została również marka Kaufland K-Stąd Takie Dobre!
Pandemiczna rzeczywistość sprawiła, że niemiecki detalista musiał zainwestować w e-commerce. W maju 2020 r. sieć uruchomiła usługę click & collect. Do dyspozycji klientów została oddana specjalna aplikacja, a także strona internetowa, umożliwiające złożenie rezerwacji (z odbiorem zakupów w marketach Kaufland). Usługa ta, dostępna obecnie w 70 sklepach, będzie systematycznie rozszerzana na kolejne lokalizacje.
Oprócz tego we wrześniu Kaufland nawiązał współpracę z firmą Everli. Dzięki temu mieszkańcy 26 miast mogą dziś zrobić zakupy bez konieczności wychodzenia z domu.
- Umożliwienie naszym klientom robienia zakupów online było dla nas jedną ze strategicznych kwestii w 2020 roku. Uruchomione przez nas usługi cieszą się ogromną popularnością, co utwierdza nas w przekonaniu o dobrze obranym kierunku rozwoju. W nowym roku będziemy nadal poszukiwać dalszych możliwości w tym zakresie – zaznacza Gunnar Günther.
Kaufland w minionym roku rozszerzył także usługę DHL Parcel, dzięki czemu klienci sieci mogą dziś nadawać i odbierać przesyłki kurierskie w ponad 130 marketach.
2 komentarze
-
22.01.2021
...i zasponsorował ten artykuł.
-
21.01.2021
Kaufland nr 3461: stare głębokie wózki (od 2009 roku te same, do których trzeba nurkować żeby włożyć towar - gdzie nowe wygodne, do których nie trzeba się głęboko schylać?), kas samoobsługowych nie ma (ale za to połowa zwykłych kas stoi nieobsadzona), w sklepie jarzeniówki od których oczy bolą (gdzie te led-y?). Sklep poza pomalowanymi ścianami wewnątrz wygląda moim zdaniem jak w 2009 roku, gdy został otwarty. I to ma być komfort zakupów?
-
Marketing i strategie promocyjne
7